De Plattelandsondernemers uit Heffen, Hombeek, Leest en Battel promoten samen hun aanbod onder de naam ‘Mechels natuurlijk’. Een nieuwe flyer moet zoveel mogelijk mensen informeren over de plattelandse lekkernijen en bezienswaardigheden. ‘Op het Hombeeks Plateau werd er een stevig netwerk van plattelandsondernemers met een waaier van streekproducten en diensten, uitgebouwd. Het is nu tijd om deze troeven extra in de kijker te zetten”, aldus schepen van landbouw Greet Geypen (Open Vld)
‘Mechels natuurlijk’ is geen geheel onbekende meer op het Hombeeks Plateau. Dit netwerk van land-, tuinbouwers en plattelandsondernemers, wil iedereen laten kennismaken met het platteland. Verleden jaar werd het eerste promotiemateriaal ontwikkeld om meer naambekendheid te verkrijgen.
Sindsdien bleken al snel meer ondernemers geïnteresseerd te zijn om samen de sterke en lekkere punten van het Mechels platteland in de kijker te zetten en zo op termijn nieuwe klanten te vinden. Inmiddels werd een sterk en uitgebreid netwerk van ondernemers gevormd.
De grote doorbraak moet nu echter komen, mede door middel van het uitbrengen van hun nieuwe folder. “Het is de bedoeling dat onze inwoners het aanbod van onze producten en diensten uit de streek, beter leren kennen en appreciëren. Hierdoor zal de interesse aanzwengelen, alsook het verbruik”, zegt schepen Greet Geypen.
3000 exemplaren
Dertien ondernemers uit het Hombeeks Plateau, worden gepresenteerd in de nieuwe flyer ‘Mechels natuurlijk’. De mogelijkheden zijn legio. Gaande van het proeven van ijsjes of artisanaal brood, tot een unieke rondleiding, fiets- en wandeltochten en zelfs verjaardagsfeestjes.
“Iedereen eet het liefst lekkere en verse producten. Als je deze dan kan vinden in je eigen stad is het plaatje toch helemaal perfect. Het enthousiasme dat landbouwers tonen rond het Project PURE Hubs en de promotie van Mechels natuurlijk, geeft aan dat we de juiste keuze hebben gemaakt met dit project. We willen nog lang niet stoppen met de ondersteuning en promotie . In het najaar willen we deze ondernemers ook in de omgeving in beeld brengen door de plaatsing van wegwijzers en infoborden”, aldus Greet Geypen.
Drieduizend exemplaren werden voorzien om aan de man te brengen. De flyer zal verspreid worden op ondermeer Posse Leest, de plantenmarkt in Hombeek, in de dorps- en wijkhuizen, tijdens Mechelen hapt toe en bij ondernemers.
Naast de flyer met info, komen de ondernemers ook hun producten en diensten op verschillende evenementen voorstellen. Zo zullen ze aanwezig zijn op Posse Leest (01/04), de Nationale Plantenbeurs Hombeek (28/4) en Mechelen hapt toe (26/5).
De ‘Mechels natuurlijk’-flyer kan afgehaald worden in de wijk- of dorpshuizen op de permanentiedag vanaf half april. De flyer kan ook online geconsulteerd worden via www.facebook.be/mechelsnatuurlijk .
Mechels natuurlijk kadert in het project PURE Hubs. De stad Mechelen en RURANT vzw werken samen aan dit Europese project en realiseren zo knooppunten tussen de kern van de stad Mechelen en het Mechels platteland.