In 2013 zullen we voor en achter de schermen blijven strijden tegen het zogenaamde “moderne” voetbal waar de tv-kijker meer aandacht krijgt dan de supporter in het stadion. Ook in 2013 zullen wij niet aanvaarden dat de voetbalfan, in het algemeen, en de KV supporter in het bijzonder, beschouwd wordt als melkkoe. Eerlijke, aanvaardbare en bovenal betaalbare ticketprijzen, zoals die door 15 van de 16 eersteklasse clubs werd afgesproken, zijn een must. Tenslotte moeten ook onze supportersclubs er niet aan twijfelen dat wij bij alle betrokken partijen zullen blijven ijveren opdat onze aanhang tijdens ‘away-days’ in de meest optimale en gewenste omstandigheden ontvangen worden wanneer KV op verplaatsing speelt. Kortom, ook in 2013 zullen wij, met de middelen die ter onzer beschikking zijn, blijven strijden voor de rechten van de supporter”, aldus Stefaan Leroux & Gert Van Dyck van de Supportersfederatie en Supportersraad.
Binnen de club en het KV bestuur zal het nieuwe supportersorgaan zijn controlerende en adviserende rol op de meest constructieve en optimale manier blijven spelen. Die adviserende rol wordt op dit moment reeds ten volle gespeeld in het stadion comité en binnen het stadiondossier. “Wij hopen dat wij, binnen afzienbare tijd, toestemming krijgen om hierover openlijk te communiceren. Gezien de complexiteit van het dossier vragen wij echter begrip voor ons stilzwijgen. Het zou immers bijzonder jammer zijn, om het belangrijkste dossier sinds de vereffening in gevaar te brengen door vroegtijdig uit de biecht te klappen”, verklaren Leroux en Van Dyck.
“Wij beseffen tevens dat zowel de club KV Mechelen als de Supportersraad en Supportersfederatie nog een lange weg af te leggen hebben op het vlak van dienstbetoon richting onze eigen supporters. Misschien hebben we in het verleden iets te fel gefocust op de buitenwereld, en te weinig naar onze eigen navel gestaard. Om deze lacune aan te pakken en het belang van de supporter binnen de KV familie extra te onderstrepen, zal er in de nieuwe structuur ruimte gecreëerd worden om een heuse “Malinwa-ombudsdienst” te installeren. Via deze dienst zullen zowel persoonlijke als gemeenschappelijke problemen makkelijker in kaart kunnen gebracht worden om uiteindelijk, indien mogelijk, van tafel geveegd te worden”, besluiten beide heren.
2013 wordt één van de belangrijkste jaren in de geschiedenis van KV Mechelen: Een bestuurlijke hervorming binnen KV, een samenvoegen van de twee supportersorganen en het begin van de realisatie van onze levensader “stadiondossier” genaamd.