Half miljoen klanten dankzij succes KING en KONG
Vijf maanden na de introductie van KING en KONG op 27 juli 2012 bereikt Telenet de kaap van een half miljoen mobiele telefonieklanten. Dit is bijna een verdubbeling ten opzichte van eind juni 2012, toen het bedrijf 275.000 mobiele abonnees telde. Telenet is gestart met het aanbieden van mobiele diensten in 2006.
Patrick Vincent, Chief Commercial Officer Telenet: “We zijn blij dat we ons met KING en KONG stevig op de mobiele kaart hebben gezet. Meer zelfs: het grote succes van de nieuwe tariefplannen is een bewijs dat Telenet de mobiele markt wel degelijk heeft wakker geschud. Klanten associëren Telenet nu niet alleen met televisie, vaste telefonie en internet maar ook met mobiele telefonie. Ze kiezen voor KING of KONG omdat het transparante, voordelige en heel simpele tariefplannen zijn met een ruime hoeveelheid mobiel internet, belminuten en sms’en.”
Olivier, een 28-jarige consultant uit Leuven en sinds vandaag de 500.000ste mobiele telefonieklant bij Telenet: “Dit is een leuke verrassing. Ik kwam het abonnement van mijn vriendin veranderen naar KING, omdat het tariefplan voordelig is en aansluit bij haar belgedrag. Nu krijg ik er nog een geweldig eindejaarscadeautje voor haar bij. Verschillende kennissen van me zijn ook al overgestapt naar Telenet. Het product is echt bekend door zowel mond-aan-mond reclame als de leuke reclamespotjes die je overal ziet.”
1 op 2 klanten maakt actief gebruik van mobiel internet
Momenteel maakt 49% van de mobiele klanten van Telenet actief gebruik van mobiel internet. Sinds de lancering van KING en KONG is het mobiel internetgebruik toegenomen met 15% per mobiele Telenet-klant. Er is dus een duidelijke versnelling van de markttrend sinds de lancering van de nieuwe tariefplannen, in combinatie met de Telecomwet die in oktober werd ingevoerd. Dit bevestigt dat KING en KONG zeer scherp geprijsd en transparant zijn. Hiermee stimuleert Telenet ook de verdere ontwikkelingen op vlak van mobiel internet.