Mechelen maakt opnieuw kans op een belangrijke prijs. Kortom, de vereniging voor overheidscommunicatie, heeft de campagne Kadodder als een van vijf laureaten voor de Publieksprijs voor Overheidscommunicatie genomineerd. Donderdag 22 november wordt op het Kortomcongres deze prijs uitgereikt.
Kadodder biedt totaalbeleving
Domein Tivoli met zijn kinderboerderij trekt zowel individuele bezoekers als groepen aan. De stedelijke dienst Milieueducatie wilde graag de aantrekkelijkheid van een individueel bezoek versterken door ook een boeiend verhaal te vertellen naast de natuureducatieve attracties. Hieruit ontstond de mascotte Kadodder, een trolachtig fantasiefiguurtje met hoog knuffelgehalte.
Het vrolijke natuurwezentje is een vertrouwenspersoon en sluit perfect aan bij de belevingswereld van jonge kinderen. Als natuurvriend symboliseert Kadodder de waarden die het park uitdraagt: respect en liefde voor de natuur, het milieu en het leven in al zijn facetten. Daarnaast sensibiliseert Kadodder jong en oud rond natuur, milieubeleving en duurzaamheid en toont hen de positieve effecten van diversiteit tussen mensen.
Wie Kadodder kent hoog in zijn boomhutje op de kinderboerderij heeft hem zeker al horen zingen. Ieder kind zingt ondertussen dit aanstekelijk deuntje mee. Sinds mei dit jaar heeft Kadodder zelfs zijn eigen cd. Sinds de aanwezigheid van Kadodder krijgt het park 25% meer bezoekers over de vloer. Vorig jaar bezochten ongeveer 7.750 kinderen met een gids de kinderboerderij. Dit jaar zal dat ongeveer 25% meer zijn.
Stem Mechelen opnieuw naar de prijzen
Iedereen kan mee stemmen voor de winnaar van de publieksprijs op de Facebookpagina van Kortom. De poll wordt afgesloten op dinsdag 20 november om 16u. Het resultaat wordt bekendgemaakt tijdens de prijsuitreiking op 22 november in Antwerpen.
Breng je stem voor Kadodder uit via www.facebook.com/kortom.vzw. Meer info vind je op www.kortom.be.