“We willen ons onderscheiden in de regio door een sterke ‘projectwerking’ en door in te zetten op ‘diversiteit’. Key words in onze programmatie zijn daarom ‘kleurrijk, toekomstgericht en verrassend’. Investeringen werden gedaan in een nieuw ticketingsysteem (TICKETMATIC) en scanpistolen. Zo zijn we van plan stappen te blijven zetten, jaar na jaar…”, klinkt het bij De Steiger
Het afgelopen jaar stond in het teken van evaluatie, waarbij een nieuw strategisch plan werd gemaakt met duidelijke doelgroepen/persona’s en een duidelijke inzet van de krachten. Dit komt neer op iets minder programmatie, maar met meer focus op kwaliteit met ‘kleurrijke, toekomstgerichte en verrassende’ events.
De bezoekers zullen tastbare verbeteringen aan de service en infrastructuur voelen door een hypermodern ticketingsysteem (TICKETMATIC) en scanpistolen die razend snel tickets scannen.
Nieuwe look & feel
Hoe kan je ‘kleurrijk, toekomstgericht en verrassend’ zijn als je er niet dynamisch en jong uitziet? Daarom werd het ietwat oubollige logo vervangen door een modern logo met link naar De Steiger. “We hopen dat ons publiek dit ook kan smaken, want Het wordt plezant, beloofd!”, aldus schepen Inge De Ridder.
Programma:
De Steiger gaat verder op het élan van de vorige jaren: een divers programma blijft de basis van onze werking. “Maar net door een sterke projectwerking en door in te zetten op diversiteit willen we ons onderscheiden”, aldus Chris Piessens, voorzitter.
Enkele ‘highlights’ in het programma:
Projectwerking (P), Diversiteit (D) – Kleurrijk (K), Toekomstgericht (T) en Verrassend (V)’
1. Opening met Scala (Divers programma)
U kent ze ongetwijfeld, de dames van Scala met hun engelachtige stemmen.
Ze wijken af van het traditionele parcours en banen zich al jarenlang een weg doorheen het muzieklandschap met een indrukwekkend repertoire van pop- en rockarrangementen.
Dat Scala kan en zal verbazen, moeten we u dus niet vertellen. Dat ook deze voorstelling zal staan als een huis, daar mag u op rekenen. Scala. Geliefd van in Duitsland tot in China. Maar nu, met “Meisjesnamen” terug in de Vlaamse theaters. En voor het eerst helemaal in het Nederlands.
2. Lokale Helden (P, D – KTV)
We creëren nieuwe verbindingen en partnerships door samen in te zetten op lokaal talent. Want lokaal talent brengt iets op gang en niet alleen muzikaal… Dat muziek een universele taal is, is niks nieuws. Een initiatief voor lokaal talent is dan ook dé gelegenheid bij uitstek om die mensen te bereiken die we doorgaans niet bereiken.
3. Soe Nsuki, Kamal Karmach, Nabil Aoulad Ayad (D – KT)
Inzetten op diversiteit willen we niet enkel doen door allochtone artiesten een podium te geven. In de komende seizoenen zullen we ook projecten opzetten die de gemeenschappen en wijken verbinden.
4. Binnen Kijken en Noeveren Brandt (P – K, T, V)
Het tentoonstellingsbeleid krijgt een ietwat andere invulling. We treden meer naar buiten, naar de mensen toe de wijken in.
Wie ondertussen nieuwsgierig is geworden, kan het volledige programma ontdekken op desteigerboom.be of de brochure opvragen via ccdesteiger@boom.be of 03/880 18 00.
De Steiger werkt voor het aankomende seizoen opnieuw samen met enkele partners uit het lokale bedrijfsleven. Hoofdsponsor is Restaurant-Bar Trattoria Kaai. Ook Restaurant Den Boom, Alvo Superpost, Reizen Spillemaeckers en Uitvaarten Lenchant springen opnieuw mee op de kar.
Info en tickets
03/06/2018: start verkoop abonnementen
11/06/2018: start verkoop losse tickets