Het gemeentebestuur van Boom nodigt haar inwoners uit om mee na te denken over de toekomst van de gemeente. In juni vinden er participatiemomenten plaats rond het meerjarenplan 2026-2031. Dat plan bepaalt de koers van Boom voor de komende zes jaar en moet eind 2025 worden goedgekeurd.
De voorbereidingen zijn volop aan de gang. Er werd al een interne en externe omgevingsanalyse gemaakt, en op basis daarvan en de politieke ambities van de nieuwe meerderheid werden vier strategische doelstellingen bepaald: een warm, belevend, aantrekkelijk en veilig Boom.
In een eerste fase konden Bomenaars via een enquête hun mening geven. Nu volgt de tweede fase, met inspraakmomenten op vier locaties. Inwoners kunnen dan kiezen welke concrete acties ze het belangrijkst vinden, en ook aangeven welke actie voor hen minder prioriteit heeft. Er is ook participatie voorzien op kindermaat, in het kader van het label kindvriendelijke gemeente.
De participatiemomenten vinden plaats op:
-
Vrijdag 14 juni, 12u-18u – Summerfair, Hoogstraat 7 (Centrum)
-
Zondag 16 juni, 14u-16u – Woonzorgcentrum Boom (ingang cafetaria)
-
Dinsdag 18 juni, 14u-16u – Speeltuin gemeentelijk park
-
Woensdag 19 juni, 14u-16u – Boomkewies, Antwerpsestraat 443
“De mening van onze inwoners is cruciaal,” klinkt het bij het bestuur. “Via deze inspraakmomenten willen we van Boom een gemeente maken waarin iedereen zich herkent en gehoord voelt.”
De resultaten van dit participatietraject worden in september voorgesteld.
