Woonpunt Mechelen en het Sociaal Verhuurkantoor Mechelen zijn erin geslaagd om 200 FFP2-maskers te bemachtigen voor hun personeel en verwachten op korte termijn 3 000 mondmaskers voor hun oudere huurders.
“Het is super dat Stad Mechelen mondmaskers heeft besteld voor iedere burger, maar onze bestelling was toen reeds vertrokken. Als voorzitters nemen wij onze verantwoordelijkheid voor de medewerkers en onze huurders”, aldus Arthur Orlians en Elisabet Okmen. Meer en meer wordt duidelijk dat mondmaskers wel eens deel zouden kunnen uitmaken van
de exit-strategie. Veel lokale besturen zijn daarom afzonderlijk van de hogere overheden op zoek gegaan naar mondmaskers. Ook Stad Mechelen plaatste een bestelling bij Think Pink, maar toen hadden voorzitters Arthur Orlians en Elisabet Okmen al 3 000 mondmaskers besteld. Dat is genoeg om elke 65-plusser te voorzien van een mondmasker. Bovendien zijn er meerdere maskers per persoon nodig, zeker voor ouderen. Wij dragen graag ons steentje bij.
“We doen als jonge voorzitters wat we kunnen. Toen we zagen dat we online nog mondmaskers konden bestellen, hebben we geen seconde getwijfeld. Ondertussen staat er op de website van Think Pink te lezen dat ze momenteel geen extra
bestellingen meer aanvaarden. Goed dat we snel geschakeld hebben”, zegt Elisabet Okmen.
Deze mondmaskers worden volgens Think Pink geleverd binnen 2-3 weken. De FFP2-maskers voor het personeel zijn ondertussen al aangekomen. “Deze mondmaskers kwamen via een andere producent en zijn ideaal voor
onze werkmannen en personeelsleden die regelmatig met mensen in contact moeten komen. Samen met de 3000 maskers voor onze huurders komt dit neer op een kost van ongeveer € 8000. Een kost die we graag betalen om de veiligheid van de meest kwetsbaren zoveel mogelijk te garanderen”, zegt voorzitter van Woonpunt Mechelen Arthur Orlians.
De Mechelse huisvestingsactoren laten zich deze periode van hun beste kant zien. Zo zorgen ze er via een aangepaste werking voor dat hun huurders in deze periode niet in de kou komen te staan en belt Woonpunt Mechelen alle oudere en kwetsbare huurders op om te horen hoe het met hen gaat en te helpen waar nodig.