Het stadsbestuur van Mechelen lanceert een nieuwe affichecampagne.
“Met 13 verschillende slogans onder de noemer ‘2800love is…’ willen we de Mechelaars danken voor hun inzet tijdens de coronacrisis en hen tegelijk oproepen om vol te houden”, zegt burgemeester Alexander Vandersmissen.
Vanaf vandaag vrijdag verschijnen de affiches prominent in het straatbeeld. “De Mechelaars kunnen daarbij helpen door ook zelf hun favoriete slogan te downloaden op de website van de stad en voor hun raam te hangen”, legt schepen voor communicatie Patrick Princen uit. “Met deze affiches delen we onze liefde voor onze stad en voor elkaar in deze moeilijke tijden. Want alleen samen kunnen we corona aan.”
Het is dat Mechelen-gevoel dat perfect gecapteerd wordt door de hashtag #2800love, die inmiddels goed ingeburgerd is op sociale media. “Daar maken we nu gebruik van om deze affichecampagne aan op te hangen. Met de campagne willen we dat 2800love-gevoel nog versterken”, gaat Vandersmissen verder.
Elke affiche start met ‘2800love is…’ en wordt aangevuld met 13 verschillende slogans, lichtvoetig soms schalks en sluit af met ‘Merci Mechelaars’. Het zijn seizoensaffiches op verschillende formaten in frisse lentekleuren.
“We gaan 220 affiches laten ophangen in het commerciële circuit van publiciteitskaders, maar ook op onze eigen plakzuilen. We hebben ook 21 banners in drie versies om op te hangen aan nadarhekken aan ingangen van de Mechelse parken. Ook de glazen parkingtoegang op de Grote Markt wordt over de hele lengte bestickerd. Verder roepen we alle Mechelaars op om hun favoriete slogan aan hun raam te hangen”, besluit Patrick Princen.
Wie een affiche wil downloaden om zelf aan het raam te hangen, surft naar de website mechelen.be/merci. De campagne zal ook digitaal te zien zijn in het Huis van de Mechelaar en de sociale mediakanalen van de stad.