“Dit is waarschijnlijk een primeur voor Mechelen”, zegt toerismeschepen Björn Siffer. “Onze toren heeft een maximumcapaciteit van 90 bezoekers, daarom was het aantal tickets beperkt. De jongeren die een ticket hebben, gaan de Sint-Romboutstoren op een heel unieke manier beleven. Ons erfgoed op een trendy manier in de kijker zetten, dat is de inzet van deze avond. Daar zetten we graag onze schouders mee onder.”
De Sint-Romboutstoren is de eerste van zeven unieke locaties die Mechels DJ Nico Morano dit jaar aandoet om extra naamsbekendheid te krijgen. Als marketingstunt kan dit tellen, want alles wordt gecapteerd door zes camera’s, waaronder ook drones, en live gestreamd op sociale media. Evenementenbureau CityCubes mikt op 500 000 views. “In Frankrijk halen gelijkaardige recepten gemakkelijk miljoenen kijkers”, aldus organisator Dieter Veulemans.
De livestream is woensdagavond te volgen op de Facebook-pagina van Nico Morano en van CityCubes. Met het evenement wil Meet in Mechelen de stad op de internationale kaart zetten. Dat op 15 mei de Sint-Romboutstoren in de kijker zal staan, staat alvast buiten kijf.