Samen op ontdekking in Puurs-Sint-Amands
Puurs-Sint-Amands telt acht woonkernen die elkaar versterken tot één mooi geheel. Hilde Van der Poorten, schepen van communicatie: “Onze 26.000 inwoners zijn vooral vertrouwd met hun eigen woonkern. Maar ook elders valt zoveel te beleven. In het magazine nemen we hen mee op ontdekking: via artikels, weetjes en tips.” Het magazine kreeg een hypermoderne lay-out met professionele foto’s en wordt tweemaandelijks gepubliceerd – tijdens de oneven maanden van het jaar.
Naam gelanceerd via wedstrijd
Om de inwoners warm te maken voor het magazine organiseerde de gemeente een wedstrijd om de naam te raden. Hilde Van der Poorten: “Via allerlei communicatiekanalen gaven we in het najaar tips weg, bijvoorbeeld op Facebook. Liefst 204 inwoners waagden een gokje: 48 van hen kwamen uit bij PSSST. Zij krijgen allemaal een mooi Duvel-pakket.” De naam ‘PSSST’ is niet zomaar gekozen. “Hij bevat de initialen van Puurs en Sint-Amands. En het is een typische klank om iemands aandacht te vragen, precies wat we doen in het magazine.”
Infomagazine wisselt af met UiTmagazine
Het nieuwe Puurs-Sint-Amands houdt het trouwens niet op één publicatie. Hilde Van der Poorten: “In de even maanden krijgen onze inwoners het UiTmagazine. Daarin ontdekken ze welke activiteiten op stapel staan in onze gemeente. Denk aan wandeltochten, tentoonstellingen en concerten.” Het magazine wordt aan huis bedeeld én verspreid in openbare gebouwen zoals de bibliotheek en in horecazaken, hotels en B&B’s.
Op vraag van inwoners
Inwoners van Puurs-Sint-Amands krijgen dus elke maand vers leesvoer in de brievenbus. Waarom de keuze voor die twee aparte magazines? Hilde Van der Poorten: “Daarmee spelen we in op de wensen die naar voren kwamen uit onze citymarketingenquête, afgenomen na de bekendmaking van de fusie. Daaruit bleek dat inwoners enerzijds geïnformeerd willen worden over thema’s als verkeersveiligheid en sociale hulp. En anderzijds niets willen missen van het grote culturele aanbod in onze gemeente.”