Tweedejaarsstudent Bram Rutten leverde het winnende design en ziet zijn logo vanaf nu prijken op alle communicatiedragers en promomateriaal van mmMechelen Feest.
In september dit jaar werd het startschot gegeven voor de fusie van de twee aparte vzw’s ‘Mechelse Feesten’ en ‘MMMechelen’ tot één vzw, genaamd mmMechelen Feest. Nu heeft de evenementenorganisatie ook haar eigen, herkenbare logo. Voorzitter Kristof Calvo stelt het nieuwe logo vanavond officieel voor om 20u in de Mirage op de Veemarkt.
Creatieve pool in Thomas More
Voor de realisatie van het logo deed de stad beroep op de creatieve pool die de hogeschool Thomas More rijk is. Er werd nauw samengewerkt met de klas 2de jaar Interactive Multimedia Design. “Het is een bewuste keuze om met studenten te werken. Betrokkenheid staat immers centraal in de uitbouw van mmMechelen Feest. De feesten zijn van iedereen en dat willen onder andere op deze manier duidelijk maken”, aldus Kristof Calvo, voorzitter mmMechelen Feest.
40 tweedejaarsstudenten gingen uiteindelijk samen met hun docenten aan de slag om een logo te ontwerpen. Een jury bestaande uit vaste medewerkers van de afdeling Marketing & Communicatie en van mmMechelen Feest koos uit alle voorstellen een winnaar. Het gekozen logo werd ontworpen door Bram Rutten, een 21-jarige jongeman uit Hever.
Thomas More en de stad Mechelen werken trouwens steeds vaker samen. Zo won student Interactive Multimedia Design Jan Lauwers vorig jaar de wedstrijd voor een vlagontwerp rond de Ommegang. Zijn vlag met reus Janneke sierde tot voor kort maandenlang onze winkelstraten.
Vijf aanwinsten als bestuurders
Afgelopen maandag hield mmMechelen Feest haar eerste algemene vergadering. Heel bewust valt de AV van mmMechelen Feest met de volledige gemeenteraad, opnieuw een keuze van maximale betrokkenheid. Daarnaast werden vijf externe bestuurders aangesteld. En dat zijn niet de minste. Werden aangeduid als bestuurder: Sihame El Kaouakibi (directeur Let’s Go Urban en Antwerpenaar van het jaar in 2011), Sam Jaspers (directeur Ultratop 30), Dorian van der Brempt (directeur van cultuurhuis DeBuren), Clo Willaerts (social media experte bij Sanoma) en Veerle Van Goethem (coördinatie opleiding Event Concept en Organisatie Thomas More).
“Deze vijf bestuurders zijn een absolute verrijking voor onze organisatie en het evenementenbeleid van de stad. De komende maanden is er nog veel werk en zij zullen zeker hun steentje kunnen bijdragen”, weet Calvo.