In elke Stad of Gemeente blijven er zones bestaan met parkeerproblemen. Veel bewoners en lokale economische actoren zijn op zoek naar bijkomende parkingoplossingen. Zodoende op een duurzame manier aan deze vraag te beantwoorden, stelt de Stad Mechelen een alternatieve oplossing voor voor parkeren buiten de weg en ondersteunt dus initiatieven zoals deze van BePark. De missie van BePark is om private parkingplaatsen beschikbaar te maken voor de omgeving wanneer deze niet volledig bezet zijn.
Eens het BePark systeem geïnstalleerd is kunnen alle ingeschreven BePark leden toegang tot de parking verkrijgen. Toegang wordt verkregen via mobiele telefoon. Het volstaat om het telefoonnummer op te bellen en code in te geven, beide weergegeven op het signalisatiebord voor de slagboom om de parking binnen- en buiten te rijden. De telefoon wordt dus naast een toegangs- ook een betalingsmogelijkheid voor de gebruikte parkingplaats.
Zowel voor de gebruiker als voor de eigenaar biedt BePark verschillende voordelen aan die haar differentieert van de alternatieven. De gebruiker zal tijd en dus geld uitsparen omdat hij niet meer moet rondrijden op zoek naar een parkeerplaats. Je verkrijg bovendien toegang tot alle parkings van het BePark netwerk. De parkingeigenaar zal, zonder enige investering, extra inkomsten verkrijgen door het actief dat voordien “on- of onderbenut” was, winstgevend te maken.
WillemeBePark-partner in Mechelen
BePark lanceert zich in Mechelen dankzij haar nieuwe partner Willemen Groep. Het bouwbedrijf stelt de parking van dochteronderneming Willemen Real Estate open voor de buurt. De parking is gelegen aan de Colomastraat 35 in Mechelen, vlak bij het station. Concreet betekent deze samenwerking tussen Willemen en BePark 35 tot 58 parkingplaatsen extra voor de Mechelse stationsbuurt. Met het openstellen van deze parking biedt Willemen dus meer parkeermogelijkheden aan bewoners, pendelaars, bezoekers en handelaars uit de omgeving.
Het is de eerste parking die BePark opent in Mechelen.