Congres- en erfgoedcentrum Lamot behoort tot het kruim van de B-to-B eventsector in ons land. Dat blijkt uit een onafhankelijke enquête bij 350 bedrijven uit de Belgische Top 1.000. Het centrum aan de Haverwerf moet enkel Tour & Taxis, Wild Gallery en The Event Lounge (drie event sites in Brussel) in populariteit laten voorgaan. De enquête werd uitgevoerd in opdracht van Experience Magazine, een toonaangevend magazine dat de vinger aan de pols houdt wat betreft de evolutie in de Belgische eventsector. Met zijn vierde plaats binnen het segment van de event locaties verwerft Lamot voor het tweede jaar op rij een prominente plaats in de Belgian Event Manager Guide en bestendigt het zijn prima reputatie als leverancier en dienstverlener
“De resultaten van de enquête geven duidelijk aan dat Lamot zich opwerpt als dé eventlocatie buiten Brussel, een evolutie die de laatste jaren duidelijk merkbaar is”, zegt manager Jan Simons. “De bezoekersaantallen stijgen en zowel de kleine regionale bedrijven als de grote bekende namen vinden hier hun gading. Dat we enkel de echt grote spelers uit de hoofdstad, zoals Tour & Taxis en The Event Lounge, moeten laten voorgaan, deert ons niet. Mechelen is als stad aan een opmars bezig en daar spelen wij een belangrijke rol in.” In 2011 eindigde Lamot nog op een negende plaats. “Dat we vandaag zo hoog scoren, is geen verrassing”, zegt Simons. “Na zeven jaar congreswerking zijn we er in geslaagd om op ieder moment een kwaliteitsvolle service aan te bieden op het vlak van snelheid, technische mogelijkheden en omgang met de klanten. Qua klantentevredenheid scoren we gemiddeld boven de norm van acht op tien. Elke dag werken we eraan om dit mooie resultaat nog te verbeteren. Bedrijven die hier een congres of business event organiseren keren met volle goesting terug.”
Lamot heeft, naast de kwaliteitsvolle service, ook nog andere dingen te bieden. Zo zorgt de nauwe samenwerking met de dienst Erfgoedontwikkeling van de stad al enkele jaren voor een extra troef. “Met verschillende tentoonstellingen en erfgoedinitiatieven ontpopt Lamot zich tot veel meer dan een congrescentrum”, zegt Simons. “Deze initiatieven genereren een ander publiek dan het congrescentrum, maar stimuleren de mond-aan-mondreclame en bepalen mee de unieke uitstraling van Lamot. Een geslaagde wisselwerking dus.”