De lokale verkiezingen zijn vaak een instrument van ludieke campagnes en inhoudsloze slogans. Onder het motto “Klaar voor de toekomst” wil Open VLD Duffel aan de kiezer duidelijk maken dat ze een partij zijn van daden. Toekomstgericht besturen is ook duurzaam besturen. En dat begint met de campagne die je voert.
Lage C02-uitstoot
De talrijke verkiezingsaffiches die dezer dagen in het Duffelse straatbeeld verschijnen zorgen voor heel wat uitstoot van de plakploegen. Door met zwaar geladen auto’s en aanhangwagens met lijm, papier en houten borden rond te rijden zorgen zij voor heel wat vervuiling. Door geen eigen verkiezingsborden te plaatsen, maar als alternatief vooral sociale media te gebruiken, wil Open VLD Duffel haar CO2-uitstoot van de campagne beperken en het nodeloos verspillen van hout tegengaan. Bovendien beperken we het aantal affiches tot een strikt minimum. Dit is zowel een innovatieve als milieuvriendelijke communicatiestrategie.
Huisbezoeken per fiets
In Vlaanderen wordt 80% van de korte afstanden per auto afgelegd. Dit is geen goed signaal naar onze toekomstige generaties. De kandidaten van Open VLD Duffel hebben afgesproken om hun huisbezoeken zo veel mogelijk per fiets of te voet af te leggen. Zo geven ze alvast het goede voorbeeld aan hun gemeenschap en maken ze van de huisbezoeken een gezonde uitstap.
Folders op milieuvriendelijk papier
Open VLD Duffel zal wel een huis-aan-huisfolder in haar campagne opnemen. Dit is nodig om ook de doelgroepen te bereiken die niet via sociale media of huisbezoeken kunnen gecontacteerd worden. Maar ook hier denken we aan het milieu en laten we de folder op milieuvriendelijk papier met het FSC-label drukken. Verder voeren we campagne via bestaande kanalen zoals ’t Gazetje.