Van 7 mei tot 11 juni 2011 vindt in heel Vlaanderen de negende editie van de fietspromotiecampagne ‘Met Belgerinkel naar de Winkel’ plaats. De actie spoort klanten aan om zoveel mogelijk boodschappen te doen met de fiets. Steeds meer mensen zijn overtuigd van de voordelen van winkelen met de fiets. Fietsen bevordert de gezondheid, vermindert de CO2-uitstoot en maakt de gemeente leefbaarder, verkeersveiliger en aangenaam. Fietsende klanten zijn bovendien trouwe klanten.
Bond Beter Leefmilieu, Unizo, CM, Fietsersbond en het gemeentebestuur van Putte slaan ook dit jaar de handen in elkaar om een groot succes te maken van de campagne. Ze hopen daarbij te kunnen rekenen op de steun en medewerking van de plaatselijke handelaars.
Deelnemende handelaars krijgen gratis een startpakket (affiches, spaarkaarten, spaardoos) en worden vermeld op www.belgerinkel.be. Fietsende klanten krijgen een stempel op hun spaarkaart. Met een volle spaarkaart kunnen ze een exclusieve picknickponcho kopen. Bovendien kunnen ze een heleboel tombolaprijzen, twee exclusieve Belgerinkel-fietsen en een romantisch weekend naar Parijs winnen.
Unizo, de Unie van Zelfstandige Ondernemers, organiseert de wedstrijd ‘De mooiste etalage’. De handelaar die zijn etalage het mooist aankleedt in het thema van 2011, krijgt een handgeschilderd liefdesgedicht op het winkelraam. Aandacht verzekerd!
Inschrijven kan via de website kan hier.