Tijdens het Warm Welkom Weekend, het shoppingweekend van Mechelen, worden alle klanten in de Mechelse binnenstad verwend door de handelaars. Met gepimpte boots naar de Hippermarkt, catwalk en cavabar, iedereen wordt in de watten gelegd.
Tijdens het Warm Welkom Weekend op vrijdag 18, zaterdag 19 en zondag 20 maart zetten Mechelse handelaars hun nieuwe collecties extra in de spotlight. Drie dagen lang ligt de rode loper uit en valt er gegarandeerd iets te zien, ruiken of proeven. De verschillende handelscomités van de stad Mechelen werken opnieuw samen voor de organisatie van dit weekend. Op zondag zijn de winkels in de binnenstad open van 14 tot 18 uur.
“De lente is in het land en daarom stellen onze Mechelse handelaars hun nieuwe collectie voor tijdens het Warm Welkom Weekend. Samen met de handelscomités zorgen we ervoor dat het shoppen nog gezelliger is dan anders. Dat Mechelen het steeds beter doet als winkelstad, is duidelijk: deze keer nemen 40 handelszaken deel aan het Warm Welkom Weekend en dat is een verdubbeling ten opzichte van vorig jaar. Ook nieuwe initiatieven zoals de Hippermarkt tonen dit aan: recent zijn er in Mechelen heel wat hippe en unieke zaken bijgekomen die onze uitstraling als winkelstad versterken”, aldus schepen van Economie Caroline Gennez (sp.a).
Op zaterdag en op zondag kunnen shoppers op de Vijfhoek terecht voor de allereerste ‘Hippermarkt’ waar zowel Mechelse handelaars als designers uit Mechelen hun creativiteit de vrije loop laten. Hip en design is daar het motto. Meer dan 30 winkels organiseren een catwalk of zetten hun koopwaren op een originele manier in de spotlight.
Bovendien is er meer dan alleen shopping. Op de Botermarkt en Ijzerenleen vind je een gezellige cava- en oesterbar. Daarnaast is er tal van randanimatie. Zo zetten de leerlingen mode van de Ursulinen in Mechelen zaterdag hun beste beentje voor met de actie ‘Pimp up your boots’: ze gingen creatief aan de slag met rubberlaarzen – een knipoog naar de werken in de Hoogstraat – en tonen in een kleine expo aan de Hoogstraat-Korenmarkt het resultaat. Daarnaast creëerden ze stickers die kunnen gekleefd worden op laarzen. Iedereen die langskomt met laarzen, kan die laten pimpen.