Nog maar net terug naar school en Planckendael begint al te cijferen. Planckendael verwelkomde in 2010 jaar 760.000 bezoekers tov 820.000 bezoekers in 2009, een daling van 7%.
“De grillige weersomstandigheden speelden ons parten. Begin en eind 2010 was het te koud en vooral te nat. Juni en een stukje juli was dan weer te warm. En de rest van de zomermaanden konden we weer paraplu’s boven halen. Duidelijk het verkeerde weer op de verkeerde momenten”, legt Ilse Segers uit.
De KMDA kon na het succesjaar 2009 (+ 22% abonnees), in 2010 ook nog eens stijging van het aantal leden realiseren (+1,3%). Het abonnementsaantal van 52.634 in 2009 steeg tot 53.321 adressen in 2010. Dit betekent dat er in totaal zo’n 200.000 à 250.000 mensen een abonnement hebben op de Zoo of Planckendael.
“De toekomst daagt ons uit. In de Zoo knippen we in 2011 het lintje door van het nieuwe leeuwenperk met vosmangoesten en stokstaartjes, en natuurlijk leeuwen. In Planckendael gaat ons sierlijk, pasgeboren girafje menig hart doen smelten”, besluit Segers.