Onze redactie stapte zaterdagmiddag al de straat op met het nieuwe logo van de stad Mechelen in de hand. De meningen waren op enkele uitzonderingen na allemaal negatief. Ook de Mechelse politiek was ronduit negatief. Een Facebook-groep met de veelzeggende naam “Het nieuwe stadslogo van Mechelen is verschrikkelijk lelijk” groeide op amper een dag tijd tot bijna 2.000 leden, een affichecampagne tegen het embleem is ondertussen ook op poten gezet.
De nieuwe huisstijl met de slogan “Het lef van Mechelen” en het nieuwe logo, een bol met een M erboven, werden zaterdag met veel poeha voorgesteld op de Grote Markt. Het moet Mechelen meer profileren als een dynamische stad. Veel Mechelaars moeten er echter niet van weten. Leden van het anders altijd zo pro-Mechelse “Mechelen blogt” startten prompt met een protestgroep op Facebook en een affichecampagne “Stadskanker weg aub”. Ze vinden het nieuwe logo niet alleen lelijk, maar ook een overbodige kost. €100.000 voor een nieuw logo in tijden van crisis is volgens de bloggers ‘not done’.