Minder dan een week na het zware ongeval op het kruispunt deR6-Liersesteenweg in Sint-Katelijne-Waver, waarbij de bestuurder en een passagierster in een auto om het leven kwamen, zijn er vier onbemande camera’s geplaatst op het ‘dodenkruispunt’. Tegen eind september zouden ze operationeel zijn. Een toeval, want de timing was al maanden geleden zo gepland, zegt het Agentschap Wegen en Werken Antwerpen. Sinds de R6 in 1981 is geopend zijn er al meer dan tien dodelijke slachtoffers gevallen.
In afwachting van de bouw van fly-overs aan de twee grote zwarte kruispunten op de R6, Liersesteenweg en Antwerpsesteenweg, is het AWW geen voorstander om in afwachting daarvan de huidige verkeerslichten aan te passen. In die zin dat het verkeer dat op het kruispunt linksaf wil slaan, groen licht krijgt. Een voorstel dat door het gemeentebestuur van Sint-Katelijne-Waver was geopperd, maar dat zou volgens het AWW nefast zijn voor een goede doorstroming van het verkeer op de R6.
Nog deze maand wordt wel gestart met de tweede fase van de aanleg van een fietstunnel aan het kruispunt R6 met de Heisbroekweg, een paar honderd meter verderop waar vorige week de dodelijke aanrijding gebeurde