De verschillende verkeersstromen zullen op een duidelijke manier van elkaar gescheiden worden met aparte opstel- en afslagstroken en verkeerseilandjes. Ook de toegang tot de Carrefoursite en de aansluiting op de Brusselsesteenweg worden aangepast naar deze nieuwe indeling. Het asfalt van het wegdek in de directe omgeving van de werken wordt waar nodig mee vernieuwd. Naast het verbeteren van de doorstroming, neemt AWV ook de fietsinfrastructuur ter plekke onder handen. Voor fietsers en voetgangers komen er op het kruispunt veilige oversteken met verkeerslichten. Langs de Brusselsesteenweg en de Zemstbaan worden in beide richtingen nieuwe, vrij liggende fietspaden aangelegd die zullen aansluiten op de bestaande fietspaden. In totaal goed voor zo’n 1,2 km aan nieuwe fietspaden.
Met deze investering in veilige en comfortabele fietsinfrastructuur worden de handelszaken in de omgeving beter bereikbaar voor fietsers.
De werken zullen maximum 4 maanden en een half duren. Het verkeer op de N1 moet tijdens de werken meestal over één rijstrook in plaats van twee.
foto: Google Maps