Het nieuwe bospark De Groene Kom nadert zijn voltooiing. De voorbije maanden werd intensief gewerkt aan de aanleg van dit groene ontmoetings- en recreatiegebied. Intussen zijn de werken bijna afgerond en komt de opening steeds dichterbij.
In juni 2026 startte de aanleg van het langverwachte waterspeelelement, een extra troef die straks voor nog meer speel- en belevingsmogelijkheden zorgt voor jong en oud. Ook de wandelpaden kregen verder vorm, waardoor de contouren van het park steeds duidelijker zichtbaar worden.
Door onvoorziene leveringsproblemen wordt de natuursteen voor de afwerking van de trappen pas begin juli geleverd. Daardoor zullen de laatste details mogelijk pas na het bouwverlof worden afgewerkt.
Het lokaal bestuur onderzoekt of het park, nu de wandelpaden klaar zijn, tijdelijk toegankelijk kan worden gemaakt. Zo zouden inwoners tijdens de zomervakantie al kunnen genieten van een wandeling of een rustig moment tussen het groen. Tijdens de plaatsing van de natuursteen zou het domein dan ongeveer een week opnieuw afgesloten worden.
Schepen van Openbare Werken Edward De Wit kijkt uit naar de ingebruikname. Volgens hem wordt De Groene Kom een groene long waar natuur, ontmoeting en ontspanning samenkomen. Ondanks enkele vertragingen is hij trots op het zichtbare resultaat en wil hij inwoners deze zomer al laten kennismaken met het nieuwe park.
Op woensdag 22 juli wordt het prachtige nieuwe stukje natuur officieel ingehuldigd.
