De MET lanceert op 1 oktober een ambitieuze crowdfunding-campagne om hun groeiende schoolgemeenschap te ondersteunen. In een campagnespotje, dat binnenkort wordt opgenomen, leggen de leerlingen zelf uit waarom deze campagne zo belangrijk is voor hun toekomst en die van het onderwijs in Vlaanderen.
De MET: Innovatief onderwijs in beweging
Sinds de oprichting in 2019 heeft De MET naam gemaakt als vernieuwend burgerinitiatief. Door een aanpak die leerlingen centraal stelt, verhoogt de betrokkenheid en de leerwinst. Inmiddels telt De MET drie scholen in Leuven, Sint-Katelijne-Waver en Tielt-Winge, met meer dan 500 leerlingen en 80 personeelsleden, en de vraag naar deze vorm van onderwijs blijft groeien.
Renovaties voor de toekomst
De drie scholen staan voor een grote uitdaging: renovatieprojecten om hun onderwijsvisie verder uit te bouwen. Met subsidies alleen redden ze het niet. Daarom willen ze via een crowdlening € 67 000 inzamelen, wat hen in staat stelt een renteloze lening van € 200.000 aan te gaan via Socrowd. Dit geld zal worden geïnvesteerd in de leeromgevingen, met flexibele werkplekken, ateliers en laboratoria die aansluiten bij de innovatieve leerbenadering van De MET.
Een investering in de volgende generatie
Deze crowdfunding is geen gewone inzamelactie. Bijdragers kunnen hun investering na 10 jaar terugvragen en in de tussentijd investeren ze in de toekomst. Door nu te investeren, helpen zij bij het realiseren van een inspirerende omgeving voor leerlingen en dragen ze bij aan het welzijn van de volgende generatie.
Leerlingen in de hoofdrol tijdens opnames campagnespot
De leerlingen gaan zelf in een campagnespotje uitleggen waarom deze financiering zo belangrijk is. De opnames hiervan zullen binnenkort plaatsvinden en vormen een belangrijk onderdeel van de campagne. Deze persoonlijke betrokkenheid laat zien hoe het onderwijs van de toekomst eruit kan zien: leerlingen die zelf de regie nemen over hun leerproces én hun toekomst.
Alle info over de crowdfunding-campagne vind je hier.