Aan de vooravond van de braderie in Boom heeft het lokaal bestuur van Boom het nieuwe citymarketingplan voorgesteld: dat draait rond #BeleefBoom en lekker genieten. Naast de bestaande gemeentelijke website is er meteen ook een beleefboom.be-site voorgesteld als soort vrijetijdswebsite.
De campagne, die besteld werd bij het Boomse citymarketingbureau Supermoon, zal een tweetal jaar lopen en werd afgetrapt met onder andere opvallende items in het straatbeeld zoals een
totempaal, strandstoel XXL, een enorme shopping bag, vloerstickers en dergelijke meer. Aan bezoekers aan de braderie of de winkels werd gevraagd om ideeën rond beleving aan te brengen, zij namen meteen deel aan een wedstrijd. Bij de handelaars kon je bij aankoop van 10 euro ook een mooi ontworpen #BeleefBoom-totebag krijgen.
Belangrijk gegeven in de hele campagne wordt de nieuwe website beleefboom.be: daar komen tal van verhalen uit Boom, laat men verschillende ambassadeurs aan het woord en worden er tips en tricks rond de activiteiten en evenementen in Boom gegeven. Dat wordt dus met andere woorden de ‘vrijetijdswebsite’ naast de administratieve, zakelijke gemeentelijke website boom.be
Waarom #BeleefBoom?
Het bureau koos voor deze #BeleefBoom campagne omdat er in Boom wel degelijk veel te beleven valt en dat brengt mensen inderdaad samen. Van hier, van ver, van overal. Onze gemeente is een plek waar je lekker kan eten, drinken, winkelen, ontspannen en genieten van cultuur, muziek en festivals groot en klein.
“Boom heeft nu al vele troeven om uit te spelen en er staan nog veel meer ontwikkelingen in de steigers. Het wordt dus tijd dat we dat opnieuw zelf meer en meer gaan vertellen. Dat alles willen we graag extra in de verf zetten door alles wat Boom te bieden heeft nog meer zichtbaar te maken met die grote campagne die best een serieuze investering vergt”, aldus burgemeester Jeroen Baert.
De campagne is trouwens ook bedoeld voor de vele nieuwkomers die dankzij de woonprojecten Boom (her)ontdekken en zo een overzicht krijgen van het beste wat Boom te bieden heeft. Om het belevingsaspect extra te benadrukken werd met de campagne #beleefboom en ‘Boom brengt mensen samen’ alvast gekozen voor een kleurrijke stijl met een iconografische weergave van Boomse troeven.
De komende twee jaar wordt hierop verder gewerkt.
(lees verder onder het campagnebeeld van #BeleefBoom)
“Ook het actieplan lokale economie, dat we net voor de zomer lanceerden, past natuurlijk in dit hele verhaal. Het lokaal bestuur wil immers blijvende inspanningen doen om de bestaande handelaars alle success te laten kennen en om nieuwe ondernemers aan te trekken. Daarom komt er later nog een aangepaste startersgids, een nieuw netwerkmoment en een meeting met alle handelaars rond de invulling van de evenementenkalender”, zegt schepen Tom Dewandelaere, bevoegd voor Lokale Ondernemingen..
BeleefBoom-bonnen van 25 euro te winnen
Het lokaal bestuur wil ook graag naar de ideeën van de Bomenaars zelf luisteren. Welke acties kunnen volgens jou bijdragen aan een gemeente waar het fijn is om te wonen en te genieten?
De organisatie van sport- of muziekevenementen, het heraanleggen van bepaalde plekken, het promoten van het natuur-, cultuur- of woonaanbod, het uitbouwen van het winkel- of horeca-
aanbod … Alle ideeën zijn welkom!
Doe mee en win!
Het lokaal bestuur Boom geeft 10 ‘Beleef Boom’-cadeaubonnen weg! De enquête vind je op boom.be.