“De online afspraken en het klantenbegeleidingssyteem kan op heel wat bijval rekenen bij de Mechelaars die in het administratief centrum zo een snellere, adequatere service bekomen. We hebben echter gemerkt dat in drukke periodes de wachttijden aan de ticketzuil oplopen, waardoor de mensen noodgedwongen aan de onthaalbalie dienen aan te schuiven om daar hun ticket te halen. Er is dus nood aan een extra ticketzuil. Ook de hardware van de huidige zuil is aan vervanging toe. Daarnaast gaan we nog de bevolkingsregisters digitaliseren”, zegt schepen van Burgerzaken Marc Hendrickx (N-VA).
“Deze beslissing is volledig in lijn met mijn visie als schepen van ICT en administratieve vereenvoudiging. Ik hecht veel belang aan een vlotte service. Zeker als stad kunnen we niet achterblijven, en moeten we steeds vernieuwen en digitaliseren om deze efficiëntie te kunnen garanderen. Een extra ticketzuil en het digitaliseren van de bevolkingsregisters zijn in dat opzicht logische beslissingen, die niet alleen onze burgers ten goede komen, maar ook de werkzaamheden van onze diensten vergemakkelijken.”, vult Stefaan Deleus (CD&V) aan.
De installatie van de extra ticketzuil in het Huis van de Mechelaar zal gebeuren half juli. De totale kostprijs is geraamd op € 12.253.
Foto: Stad Mechelen