Mechelen Kinderstad is immers op zoek naar een nieuwe huisstijl met nieuw logo, en lanceerde daarom onlangs een grote ontwerpwedstrijd voor jong en oud. Centraal staat de Sint-Romboutstoren, het symbool van onze stad waarvoor ook de jongste Maneblussertjes veel fascinatie koesteren.
“Mechelen kiest al resoluut voor kinderen, maar we willen nog een versnelling hoger schakelen en naar volgend jaar toe het aanbod van kindvriendelijke projecten en initiatieven uitbreiden. Hierbij hoort ook een nieuw, tof, fris, hartelijk en speels logo om Mechelen Kinderstad een eigen identiteit te geven en nog beter herkenbaar te maken”, klinkt het bij schepen van Jeugd Greet Geypen.
Honderden kinderen, jongeren én volwassenen sloegen de voorbije weken aan het tekenen. Het resultaat is een bonte verzameling van meer dan 500 kleurrijke en creatieve ontwerpen, die nog tot 5 november staan tentoongesteld in een expo in het Mechelse stadhuis. Daar kan iedereen z’n stem uitbrengen op zijn of haar favoriete ontwerp en mee beslissen wie van hen een van de vier publieksprijzen wint. “Het nieuwe logo wordt gelanceerd in 2015 en zal gebruikt worden in de toekomstige communicatie en marketing van Mechelen Kinderstad”, aldus Greet Geypen. Op 5 november om 17u worden de winnaars bekend gemaakt op de Grote Markt. Het nieuwe merk en logo zullen we onthullen op de nieuwjaarsdrink in januari 2015.
Praktisch:
– Expo nieuw logo Mechelen Kinderstad
– Keldermanszaal, stadhuis, Grote Markt.
– van 27 oktober tot en met 5 november, van 9 tot 17 uur.
– toegang: gratis
Foto: Stad Mechelen