Uit dit lezersonderzoek blijkt dat ‘uit de peperbus’ een belangrijk informatiekanaal is voor de respondenten: 80% leest het magazine altijd en bij velen lezen ook de huisgenoten mee. De meeste lezers besteden ongeveer 10 minuten tot een half uur aan het lezen van het magazine. Lezers onder de 30 jaar nemen het blad vaak vluchtig door. Slechts 1,7% van de respondenten geeft aan het magazine niet te lezen.
32% zou ‘uit de peperbus’ liever vaker in de bus ontvangen, terwijl 66% tevreden is over de verschijningsfrequentie. Vooral lezers met een opleidingsniveau lager of secundair onderwijs geven aan het magazine te zullen missen wanneer het niet meer zou verschijnen. Hieruit blijkt dat dit voor hen een belangrijke informatiebron is.
De interesse voor de verschillende onderwerpen is gelijkmatig verdeeld, met hier en daar andere accenten naargelang de leeftijd van de lezers. Alle onderwerpen kunnen op interesse rekenen en 61% procent maakt ook gebruik van de Uit in Lier-kalender.
De schrijfstijl, het gebruik van foto’s, de cover, het lettertype en het kleurgebruik in het magazine krijgen vooral positieve waardering. De respondenten vinden het infomagazine verzorgd, interessant en prettig om te lezen. Hierbij springen de foto’s in het oog en zijn ze herkenbaar. Dit geldt ook voor de cover van het blad.
Algemeen kan hieruit geconcludeerd worden dat de Lierenaar ‘uit de peperbus’ leest en waardeert. Dit neemt niet weg dat de stad er blijft aan werken om het magazine nog meer aan de noden van de lezers aan te passen, voortgaand op de resultaten en suggesties van dit onderzoek.