Na het succes van de eerste high tech conceptwinkel in Antwerpen, opent Telenet in de loop van november en december maar liefst zeven nieuwe SmartSpots. Turnhout en Aalst bijten morgen en overmorgen de spits af. In dit innovatieve winkelconcept maakt de klant kennis met de nieuwste smartphones en alle bijhorende diensten en applicaties als Yelo, mobiel internet, WiFree, … Zo focust Telenet in zijn mobiele strategie volledig op smartphones en mobiel internet, aangevuld met een optimale klantenservice.
Zeven nieuwe locaties
In juli opende Telenet zijn eerste SmartSpot winkel in Antwerpen. De filosofie van deze high tech winkels bestaat er in de klant zorgvuldig te begeleiden bij de keuze van zijn smartphone, tablet of bijhorende mobiele diensten als Wi-Free en Yelo. Aan de hand van de zogenaamde “Who”-wall ontdekt de klant door verschillende icoontjes op een touchscreen te volgen wat voor gebruiker hij is in termen van telefonie, muziek, fotografie, sociale netwerken, camera, wifi, spelletjes, mail, etc. Zo garandeert Telenet een optimale klantenbeleving. Gezien het succes van deze pilootwinkel rolt Telenet het concept nu verder uit op zeven andere locaties, namelijk in Turnhout, Aalst Brugge, Mechelen, Kortrijk, Leuven en Hasselt.
Patrick Vincent, Chief Commercial Officer Telenet: “We hebben dit nieuwe winkelconcept uitgebreid getest en geëvalueerd in Antwerpen en krijgen veel positieve feedback. Op basis van de resultaten kunnen we onze nieuwe SmartSpots nog beter afstemmen op de wensen van de klant. Zo geven klanten aan graag een ruim aanbod toestellen en accessoires terug te vinden en willen ze verkopers die goede uitleg en duidelijk advies kunnen geven. In de SmartSpot helpen gespecialiseerde medewerkers iedereen een weloverwogen keuze te maken uit de waaier aan modellen en diverse functionaliteiten. Met deze winkels leggen we de nadruk op de mobiele toekomst. Steeds meer mensen kopen een smartphone en willen optimaal gebruik maken van deze innovatieve toestellen. Er is dus behoefte aan een focus op mobiel internet en een goed omringende klantenservice, zodat klanten die de winkel buiten stappen perfect weten welke diensten en applicaties ze allemaal kunnen beheren met hun toestel en hun op maat gekozen tariefplan.”
Ook de Smart Care rolt verder uit
Ook de zogenaamde “Smart Care” kon rekenen op bijval en zal breder uitgerold worden in alle nieuwe SmartSpots. Klanten met administratieve vragen over hun Telenet-diensten, kunnen via de “Smart Care” via live videoconferentie terecht bij een gespecialiseerd team van Telenet-adviseurs. Zo staat Telenet elke klant optimaal te woord.