Binnen de site wordt er verder gewerkt met vijf ‘kerngedachten’ ; inhoud, navigatie, participatie, transactie en sturing.
- Inhoud : De site wil aansluiting vinden met de informatie- en communicatiebehoeften van elke doelgroepbezoeker.
- Navigatie : De navigatie van de site wil tegemoetkomen aan de intuïtieve manier van surfen van elke doelgroepbezoeker. Voor de uitwerking van de navigatie heeft de Hogeschool zich gebaseerd op interne knowhow en onderzoek terzake en de globale richtlijnen inzake usability van een goeie site.
- Participatie : Via de site wil de school met de doelgroepen een permanente band creëren. Daarom willen zij de bezoeker actief betrekken bij de site: via feedbackfaciliteiten, een snel antwoord en via een nieuwsbriefmodule.
- Transactie : KHM wil dat de site de mogelijkheid biedt aan de doelgroepen om zich in te schrijven voor studiedagen, opleidingen, enz.
- Sturing : Binnen die doelgroepbenadering heeft ze zowel de ‘look’ en ‘feel’ van de KHMechelen als de boodschappen die zij zelf wensen te communiceren verwerkt. Maar ze worden niet opgedrongen.
Bezoek de site op www.khm.be