Coronacrisis of niet, er is geen enkele reden om niet te blijven experimenteren volgens Technopolis. Ook met materiaal dat je meestal wel ‘in je kot’ liggen hebt, kan je namelijk heel creatief omspringen. Met deze boodschap lanceerde Technopolis vrijdag het #LockdownLab, een reeks doe-het-zelf-experimenten waarbij je je keuken (of garage of tuin) tot een instant proefjeslab omtovert.
Technopolis spoort al haar volgers aan om hun experimenten in beeld te brengen en online te posten. Bedrijven, organisaties of handige (groot)ouders die ook leuke experimenten willen delen of andere ideeën hebben, mogen te allen tijde Technopolis contacteren om samen nog meer meisjes en jongens te fascineren met wetenschap en technologie.
Technopolis doet er alles aan om ook tijdens de lockdown kinderen en jongeren op een leuke manier aan het experimenteren te krijgen. Technopolis is dan wel dicht en iedereen moet zoveel mogelijk in z’n kot blijven, maar dat is geen enkele reden om niet met wetenschap bezig te zijn. Vandaar dat Technopolis vandaag het #LockdownLab lanceerde, een reeks doe-het-zelf-experimenten waarbij je je keuken (of garage of tuin) tot een instant proefjeslab omtovert.
Elke dag van de week post Technopolis op Instagram, Facebook en TikTok experimenten die je kan uitvoeren met materiaal dat je doorgaans in je huis, tuinhuis of garage liggen hebt. Volgers die hun experimenten in beeld brengen, op sociale media posten en Technopolis taggen maken kans op gratis tickets voor Technopolis die nog 1 jaar geldig zijn.
Medewerkers brengen experimenten in beeld ‘in hun kot’
Technopolis doet voor heel wat nieuwe experimenten beroep op medewerkers die thuis proefjes uitvoeren en in beeld brengen. Door de verstrengde coronamaatregelen is dit de veiligste manier om nieuwe proefjes in beeld te brengen. De streaming van live shows en do-not-try-these-at-home experimenten die Technopolis eerder deze week aankondigde, kunnen in het licht van deze nieuwe maatregelen helaas niet plaatsvinden.
“The show must go on, zeggen wij altijd in Technopolis. Het maakt niet uit welke obstakels we tegenkomen: wij blijven voortdoen. Technopolis is dicht. Het zij zo! Dan zetten we ons 100% in om iedereen via digitale weg te fascineren met wetenschap. De technologie is er om met onze online community in contact te blijven en daar maken we meer dan ooit dankbaar gebruik van.
De voorbije jaren hadden we ons al sterk ingezet om het brede publiek waaronder ook heel wat jongeren online te fascineren met leuke video’s, allerlei hacks en weetjes, en daar plukken we nu de vruchten van. Maar we laten het hier niet bij: een aantal medewerkers zijn nu zelfs in hun eigen keuken, tuin of garage aan het experimenteren en brengen zelf alles in beeld. Als dat niet aantoont dat Technopolis ook in moeilijke tijden er alles aan doet om iederéén gratis te fascineren met wetenschap en technologie, dan weet ik het niet meer!”, aldus Ester Blockx, Marketing & Sales Director Technopolis.
Foto: technopolis.be