“We zitten nog altijd goed op tijdsschema. Je kan nu al ongeveer de helft van de uiteindelijke grootte van de parking -met een totaalcapaciteit van 352 auto’s op twee niveaus- zien. Vanaf begin april start aannemer Van Laere met het effectief uitgraven van de ondergrondse parking. Deze week wordt er ook gewerkt in de Stationsstraat. Ondertussen verdwenen drie perrons die de bussen van De Lijn niet meer konden bereiken, waardoor ze leeg bleven. Deze haltes hebben plaats gemaakt voor extra parking”, verduidelijkt schepen van Openbare Werken Chris Backx (N-VA).
Intussen is ook aannemer Houwelyckx aangesteld om de nieuwe rijbanen en het openbaar domein met parkfunctie aan te leggen. Volgens de planning zou deze bovengrondse heraanleg van de Hendrik Speecqvest kunnen aanvangen deze zomer na het bouwverlof. De vermoedelijke einddatum van al deze werkzaamheden wordt in het vooruitzicht gesteld tegen juni 2018. “We zullen de omwonenden tijdig duidelijk inlichten welke de gevolgen -met zo weinig mogelijk hinder- voor de buurt zullen zijn”, aldus nog schepen Backx.
De evolutie van de werken is op te volgen via de website mechelen.be/speecqvest.
foto: stad Mechelen