Ze beantwoorden aan de vraag van de consument om altijd mobiel online te zijn en dat aan zeer scherpe tarieven. Alle mobiele Telenet-klanten zullen bovendien kunnen genieten van een nog kwalitatiever mobiel 3G-netwerk. Vanaf 31 maart zal het netwerk worden uitgebreid met 4G, dat zonder meerkost wordt inbegrepen in alle tariefplannen.
Mobiele markt wakker geschud
Nog geen twee jaar geleden brak Telenet de markt open met zijn transparante en eenvoudige KING & KONG tariefplannen. Telenet maakte mobiel internet betaalbaar voor iedereen. Ook werd er een einde gemaakt aan de jungle van tariefplannen in de markt. Klanten kregen de vrijheid om op te zeggen wanneer ze wilden, waarmee het telecombedrijf vooruitliep op de telecomwet. Het succes van KING & KONG liet zich merken. Amper 6 maanden na de lancering kon Telenet 500.000 mobiele klanten verwelkomen. Ondertussen is de klantenbasis gegroeid tot 750.000. Mede onder impuls van KING & KONG is mobiel bellen in België sinds 2012 zowat gehalveerd in prijs.
Het nieuwe KING & KONG-aanbod
Om te anticiperen op het veranderend consumentengedrag en het steeds toenemende dataverbruik, maakt Telenet zijn mobiel aanbod nog sterker vanaf 17 maart.
– Het KING-aanbod wordt versterkt met de optie Supersize: voor slechts €5 meer krijgt de klant dubbel zoveel mobiele data (2 GB ipv 1 GB), sms’en (20.000 ipv 10.000) en belminuten (300 ipv 150).
– De KONG-klant krijgt veel meer én dat voor minder geld. KONG-klanten betalen voortaan 5 euro minder per maand en krijgen bovendien veel meer mobiele data (3 GB ipv 2 GB), sms’en (30.000 ipv 10.000) en belminuten (3.000 ipv 2.000).
Het telecombedrijf trekt met dit versterkte aanbod de filosofie van KING & KONG verder door, waarbij de vier pijlers: eenvoud, transparantie, focus op trouwe klanten en continue verbetering van de beleving van de klant centraal staan.
Inge Smidts, Sr. VP Residential Marketing: “Met het nieuwe KING & KONG-aanbod zijn we klaar voor de toekomst. Alle klanten kunnen nu ten volle genieten van de beste connectiviteit tegen een scherpe prijs. 4G zal inbegrepen zijn voor al onze mobiele klanten. Daarnaast stellen we hen een nog performanter 3G-netwerk ter beschikking. Vanaf vandaag kunnen onze klanten ook in heel België homespots gebruiken dankzij onze samenwerking met VOO. Dat maakt het voor hen nog makkelijker om ook in Wallonië online te zijn via WiFi bij vrienden of familie thuis. Connectiviteit zal in de toekomst centraal staan.”
Focus op trouwe klanten: Iedereen KING & KONG
Voor eind april zal Telenet 100% van zijn mobiele klanten hebben overgezet op het juiste tariefplan. Dit is deel van de bedrijfsstrategie van Telenet. Zo komt het bedrijf als eerste telecomoperator tegemoet aan het recente mobiel convenant om steeds het best geschikte tarief aan te bieden aan zijn klanten. Ook voor internet en entertainment producten worden alle klanten proactief overgezet naar Whop & Whoppa of Rex & Rio.
De beste mobiele ervaring
De verbeteringen van het mobiele netwerk werpen hun vruchten af. Momenteel behoort het netwerk tot één van de beste in België. De klant kan nu buitenshuis genieten van 99,7% 3G-dekking, en het bereik binnenshuis is verdubbeld. Daarnaast is de downloadsnelheid verdubbeld tot 6,5 Mbps. Dit komt overeen met de netwerk-performantie van de grootste historische mobiele operator.
Vanaf 31 maart zal Telenet ook 4G uitrollen voor al zijn mobiele klanten, en dat zonder meerkost. 4G zorgt ervoor dat de klant tot 10 keer sneller kan downloaden dan bij 3G. Telenet zal als strategische partner van Apple ook 4G aanbieden aan iPhone-gebruikers.
Samen met het steeds toenemende Wi-Free netwerk kan Telenet de beste mobiele ervaring aanbieden aan al zijn klanten. Onlangs kondigde Telenet aan dat het momenteel 1.000.000 homespots telt. Dankzij een samenwerking met Voo kunnen Telenet-internetklanten vanaf vandaag gratis gebruik maken van VOO homespots in Wallonië en Brussel. Omgekeerd kunnen klanten van VOO nu ook aanmelden op het homespot-netwerk van Telenet in Vlaanderen en een deel van Brussel. Door deze samenwerking breidt het totale aantal homespots in België uit naar 1.250.000. Daarnaast kunnen internetklanten nog steeds genieten van 1.500 hotspots op publieke plaatsen zoals de luchthaven, Plopsaland, treinstations, ….