Op zondag 17 mei organiseert Sint-Katelijne-Waver opnieuw haar jaarlijkse hondenwandeling. De gemeente verwacht opnieuw heel wat hondenliefhebbers voor een ontspannende tocht vol animatie, ontmoetingen en activiteiten voor baasjes en hun viervoeters. De wandeling van ongeveer 5 kilometer start om 11 uur aan de parking van sporthal Bruultjeshoek aan de Wavervelden en loopt langs een groen, rustig en rolstoelvriendelijk parcours.
“Met deze wandeling willen we burgers en honden op een laagdrempelige manier samenbrengen”, zegt schepen van dierenwelzijn Lore Roelandts. “Onderweg voorzien we verschillende leuke activiteiten, waaronder een zoektocht over het volledige parcours en agility-opdrachten op verschillende locaties.”
Naast wandelen staat ook beleving centraal tijdens het evenement. “Deelnemers kunnen onderweg een foto maken van hun hond aan onze fotostandaard en iedereen krijgt ook een gadget mee naar huis. Na afloop van de wandeling voorzien we een drankje voor baasjes en honden zodat ze kunnen napraten en van de sfeer genieten.”
De hondenwandeling is de voorbije jaren uitgegroeid tot een vaste afspraak voor hondenliefhebbers uit Sint-Katelijne-Waver en de ruime regio. Zowel recreatieve wandelaars als fervente hondenbaasjes zijn welkom.
Praktische informatie is terug te vinden via skw.be/hondenwandeling.
