Het gemeentebestuur van Putte en Natuurpunt zetten een volgende stap in de ontwikkeling van het Schopbos in Grasheide met de onthulling van een nieuw infobord. Dit bord biedt wandelaars en bezoekers informatie over het jonge bos, de biodiversiteit in het gebied en de wandelmogelijkheden.
Het Schopbos is een recent aangelegd natuurgebied dat tot stand kwam via gezamenlijke plantacties en de samenwerking tussen Natuurpunt en de gemeente Putte. Dankzij financiële ondersteuning van de gemeente kon Natuurpunt gronden aankopen en het bos verder uitbreiden.
“We zijn trots dat we samen met Natuurpunt hebben kunnen bijdragen aan meer bos en natuur in onze gemeente,” zegt Jeroen De Cuyper, schepen van omgeving. “Via deze samenwerking zijn we er gezamenlijk in geslaagd om ons initieel engagement van 10.000 nieuwe bomen met een veelvoud te realiseren.”
Ook Natuurpunt benadrukt het belang van zichtbaarheid en betrokkenheid. “Dit infobord is een mooie manier om deze nieuwe natuur extra onder de aandacht te brengen bij de bezoekers,” aldus Lucien Verschoren, voorzitter van Natuurpunt De Putter.
De officiële onthulling vindt plaats op zaterdag 5 juli om 12.30 uur, aan het Dennenbos in de Zandweg.
