De zomeropvang voor kleuters in Putte krijgt vanaf deze zomer een nieuwe locatie. Door de sterke groei van het aantal inschrijvingen verhuist de opvang van het oude gemeentehuis naar De Wizebel, een bestaande opvangruimte op de site van basisschool Alice Nahon.
Tot nu toe vond de opvang plaats in Villa Kakelbont, een gebouw achter het gemeentehuis. Door het stijgende aantal kleuters bleek die locatie echter niet langer voldoende. In overleg met de schooldirectie werd gezocht naar een structurele oplossing. Dankzij een vlotte samenwerking tussen gemeente en school krijgt de zomeropvang nu een plek op een terrein dat al volledig is ingericht voor jonge kinderen.
Dubbele winst
Volgens de gemeente is de verhuis meer dan alleen een praktische oplossing. Het betekent ook extra buitenruimte voor alle inwoners van Putte.
“We zijn blij dat we de opvang konden verhuizen naar een omgeving die beter afgestemd is op jonge kinderen,” zegt schepen van Jeugd Mieke Fransen. “Tegelijk blijft het park open voor iedereen. Met deze keuze zetten we opnieuw een stap richting onze ambitie: 365 dagen buitenspelen, dichtbij huis, in groene en veilige ruimtes.”
Win-winsituatie
Ook burgemeester Glenn Smets is tevreden met de nieuwe regeling: “Ik wil de directie van de Alice Nahonsschool oprecht bedanken voor hun engagement en bereidheid om mee te denken. Dankzij hun openheid kunnen we de kleuteropvang op een kwaliteitsvolle manier uitbreiden. Dit is een echte win-winsituatie: voor de school, de kinderen én de hele gemeenschap.”
