De voordeelperiode is afgelopen en KV Mechelen mag opnieuw trots zijn: met 10.133 verkochte abonnementen is de club voor het zevende seizoen op rij boven de kaap van 10.000 abonnees geëindigd. “Onze supporters zijn een geweldige schakel in de hele Malinwa-beleving,” zegt CEO Frank Lagast.
De abonnementencampagne voor seizoen 2025-2026 loopt nog volop, maar de tussenstand is alvast indrukwekkend. “Al voor het zevende jaar op rij sluiten we de voordeelperiode af met de dubbele cijfers,” aldus Lagast. “Onze campagne ‘Mijn stad, mijn ploeg’ benadrukt hoe fier we zijn op Mechelen, onze club en onze kleuren. Het doet deugd om te zien dat fans van binnen én buiten Mechelen zich achter onze ploeg scharen.”
Meer dan 3.000 abonnees zijn al meer dan tien jaar trouwe klant bij Malinwa. Volgens Lagast speelt die trouwe achterban ook een sleutelrol buiten het veld: “De sfeer die onze fans creëren helpt ons niet alleen sportief, maar ook om nieuwe spelers aan te trekken en investeerders te overtuigen.”
De cijfers tonen ook de diversiteit binnen het Mechelse publiek. Zo woont iets meer dan 20% van de abonnees in Mechelen zelf, de rest komt uit alle hoeken van het land. Bovendien is 15% van de fans jonger dan 21 jaar, nog eens 15% is 60-plusser en ruim 20% van de abonnees is vrouw. “Jong en oud voelt zich thuis op Malinwa,” besluit Lagast.
Wie zich nog wil aansluiten bij de geel-rode familie, kan nog steeds een abonnement kopen via abo.kvmechelen.be.