Stad Mechelen blijft haar inzet voor de lokale economie versterken door middel van een grootschalige campagne die de aantrekkelijkheid van Mechelen als winkelstad benadrukt. Een nieuwe huis-aan-huis folder met een oplage van 283 000 stuks viel afgelopen week in de brievenbussen in de omliggende gemeentes uit de ruime regio.
De stad heeft de afgelopen jaren aanzienlijke inspanningen geleverd om de binnenstad aantrekkelijker te maken voor zowel inwoners als bezoekers. Verschillende winkelstraten werden heraangelegd en kregen een verbeterde look & feel, waardoor de winkelervaring werd geoptimaliseerd. De populaire Shopping Shuttle, een gratis pendeldienst die mensen van de randparkings naar het stadscentrum en terug brengt, werd uitgebreid met meerdere routes en langere bedieningstijden, waardoor mensen langer in Mechelen kunnen verblijven en genieten van al het moois dat de stad te bieden heeft.
Om nog meer mensen naar Mechelen te trekken en de stad te ontdekken als een bruisende winkelbestemming, lanceerde de Dijlestad de ambitieuze huis-aan-huis foldercampagne ‘Mechelen gezellig dichtbij’ in de gemeenten uit de ruime regio.
De huis-aan-huis folder presenteert Mechelen als dé winkelstad van de regio, waar bezoekers kunnen genieten van een unieke winkelervaring, een rijk cultureel aanbod en een bruisende sfeer. Deze overzichtelijke folder met praktische info werd vorige week bedeeld en belandde in de brievenbussen van maar liefst 283.000 huishoudens in de ruimere regio rond Mechelen.
“Door Mechelen te promoten als een bruisende winkelbestemming, stimuleren we niet alleen de lokale economie, maar versterken we ook het imago van Mechelen als een gastvrije, levendige en culturele stad. De verspreiding van deze folders is een belangrijke stap in het bereiken van een breder publiek en het aantrekken van bezoekers naar onze stad”, klinkt het bij burgemeester Bart Somers.
“Het is een van de grootste communicatiecampagnes die we de afgelopen jaren voor de handel en horeca gedaan hebben. Deze grootschalige campagne onderstreept onze toewijding om Mechelen te positioneren als een topbestemming voor winkelen en ontspanning. Door het vergroten van de zichtbaarheid van Mechelen in de regio, hopen we niet alleen nieuwe bezoekers aan te trekken, maar ook lokale ondernemers te ondersteunen en de economische groei van onze stad te stimuleren”, aldus Greet Geypen, schepen van Economie.
De huis-aan-huis folder werd de afgelopen dagen in 31 gemeentes bedeeld: Aartselaar, Berlaar, Bonheiden, Boom, Boortmeerbeek, Bornem, Buggenhout, Duffel, Grimbergen, Haacht, Heist-op-den-Berg, Kampenhout, Kapelle-op-den-Bos, Keerbergen, Kontich, Lier, Lint, Londerzeel, Meise, Niel, Nijlen, Putte, Puurs-Sint-Amands, Rumst, Schelle, Sint-Katelijne-Waver, Steenokkerzeel, Tremelo, Vilvoorde, Willebroek en Zemst.
Foto