Het label heeft als doel producten uit de korte keten te promoten. Door middel van een duidelijk logo op onder meer stickers, schapstoppers en prikkertjes maken producenten en retailers in winkels, op markten en op evenementen duidelijk dat de producten lokaal geproduceerd zijn.
Hiermee ondersteunt het lokaal bestuur de lokale handel, licht schepen Els Devlies toe: “Lokale productie kunnen we alleen maar aanmoedigen. De lokale producenten zorgen voor een korte keten, dat is natuurlijk gunstig voor iedereen. Door het label zullen klanten snel lokale producten kunnen herkennen, hopelijk worden zij dan net zo enthousiast als wij.”
Het lokaal bestuur organiseerde een startmoment voor lokale producenten en retailers op maandag 15 mei. Er stapten al 11 producenten & retailers mee in de nieuwe campagne. Zij kregen een starterspakket aan promotiemateriaal met onder andere stickers, schabstoppers en prikkertjes. Het lokaal bestuur luisterde op het startmoment naar de bijkomende noden van producenten en retailers, zo kan er in de toekomst nog extra promotiemateriaal aangeleverd worden.
Ook schepen Marleen De Bruyn is enthousiast: “Als schepen voor land- en tuinbouw ben ik natuurlijk blij met initiatieven als deze. We zetten onze lokale producenten in de kijker en geven ze een duwtje in de rug. Een initiatief dat ik alleen maar kan aanmoedigen!”
Naast dit startmoment zorgt het bestuur regelmatig voor momenten waarbij ze het Goe Grief in de kijker zetten. Zo zetten ze een streekmarktje op de Rupelkleidag, is er de Week van de Korte Keten in mei, de jaarlijkse plattelandsmarkt in september en de maandelijkse streekmarkt op het Brooikensplein. Die vindt plaats elke laatste vrijdag van de maand van 13 tot 19 uur.
Als je als handelaar of producent interesse hebt om dit initiatief te ondersteunen, kan je dat laten weten via de gemeentelijke website: https://www.rumst.be/nieuwsdetail/2057/heb-jij-goe-grief-te-koop