Deze zomer opent Coolblue een winkel in Mechelen. De winkel komt er in het winkelpark Malinas, in de lus van de R6 in Mechelen-Noord. Op een oppervlakte van zo’n 1.000 m² zullen klanten er meer dan 1.000 producten kunnen uitproberen. Dit wordt de 8ste winkel van Coolblue in ons land – na de winkels in Wilrijk, Zaventem, Gent, Brussel, Hasselt en Kortrijk en de winkel die dit najaar zal openen in Brugge. Coolblue neemt in Malinas het huurcontract over van de Franse keten 4Murs.
Winkelpark Malinas is intussen al meer Arne Van Verdegem, Manager Groei van Coolblue België: “Onze klanten hebben vaak al een idee welk product ze willen, maar willen het graag nog even ervaren. Wanneer je op zoek bent naar een tv, dan wil je die eerst zelf zien. Zoek je een draadloze speaker, dan wil je even horen hoe die écht klinkt. Binnenkort is dit ook mogelijk in onze Mechelse winkel.”
Naast het uitproberen van producten, zullen klanten in de Mechelse Coolblue vestiging eveneens terecht kunnen voor advies bij het maken van de juiste productkeuze. Ook kunnen ze langskomen voor directe service na aankoop én het ophalen van online bestellingen.
30 nieuwe jobs
Voor de winkel in Mechelen is Coolblue op zoek naar zo’n 30 nieuwe collega’s. Wie ervan houdt om klanten blij te maken, kan solliciteren via werkenbijcoolblue.be.
Meerwaarde voor huurders en consumenten
Online retailer Coolblue neemt in het winkelcentrum de huurovereenkomst over van de Franse keten 4Murs. Mitiska REIM, met één van haar vastgoedfondsen eigenaar van Malinas, is trots Coolblue te mogen verwelkomen in het winkelpark. “Coolblue is een mooie aanwinst voor Mechelen en Malinas, een retailer van de toekomst die online succesvol combineert met offline”, aldus Jan Du Bois van Mitiska REIM.
Dat Coolblue, van oorsprong een zuivere e-commespeler voor fysieke winkels koos, past binnen de visie van Mitiska REIM. “Wij zijn ervan overtuigd dat online en fysiek winkelen elkaar kunnen versterken.” Mensen die hun online aankopen graag afhalen in een fysieke winkel, stellen de vlotte bereikbaarheid en de ruime gratis parking van een winkelpark als Malinas op prijs. Vaak doen shoppers dan ook nog andere aankopen in het winkelpark. “Ook blijkt trouwens dat de online verkoop van een retailer hoger ligt in een gebied waar die ook een fysieke winkel heeft”, besluit Jan Du Bois.