De huidige website van Rumst is verouderd, de gemeente wil graag een nieuwe, frisse, gebruiksvriendelijke website voor haar inwoners. Met de komst van de nieuwe website zullen inwoners snel en efficiënt informatie kunnen terugvinden.
De gemeente organiseerde een tijdje geleden een online bevraging bij haar inwoners. Zo vroegen ze wat er beter kon en wat zeker behouden moest blijven. Met deze input gingen ze aan de slag om een bestek uit te schrijven. De gemeenteraad keurde dit bestek goed waardoor het in uitvoering kan gaan. De gemeente kiest dan de beste leverancier uit om de procedure mee op te starten.
“Ik kijk uit naar de nieuwe website om een nog betere dienstverlening te voorzien voor onze burgers. Ik volg het project nauw op samen met onze diensten. We betrekken iedereen hier maximaal in, zodat de website zowel voor ons bestuur als voor de burger op en top gebruiksvriendelijk is”, zegt burgemeester Jurgen Callaerts.
De nieuwe website zal ook het thuisloket van de gemeente maximaal ondersteunen. Burgers kunnen nu al via het thuisloket 24/7 verschillende documenten aanvragen, inschrijven voor de buitenschoolse kinderopvang, sportkampen, materiaal uitlenen voor verenigingen en meldingen ingeven voor inname openbaar domein. Dit blijft ook mogelijk op de nieuwe website, er wordt zelfs gekeken om deze digitale dienstverlening nog uit te breiden.
De lancering van de nieuwe website wordt begin 2024 verwacht.