Hamburgerketen Quick viert dit jaar haar vijftigste verjaardag en organiseerde daarom dit voorjaar een bijzondere consumentenwedstrijd. Alle Belgen werden uitgedaagd om een eigen ontwerp te creëren voor de “collerette”, het witte kartonnen kraagje rond de Giant dat alle ingrediënten op hun plaats houdt. Een professionele jury heeft uit 1543 inzendingen nu vier unieke designs gekozen die vanaf volgende week in alle Quick-restaurants zullen verschijnen. De winnaars van de wedstrijd zijn alvast dolenthousiast om hun tanden in hun “zelfontworpen” Giant te zetten. Jesse en Jack, twee broers uit Mechelen wonnen de harten van de jury met een indrukwekkende pentekening.
Unieke consumentenwedstrijd met een enorm succes
Gedurende 1 maand konden creatievelingen zich inschrijven voor de designwedstrijd van Quick en het erop wagen haar alombekende “Giant” in een nieuw jasje te steken. Onder het motto “alle ideeën zijn welkom” mochten de kandidaten hun fantasie de vrije loop laten en het ontwerp van hun dromen creëren. De deelnemers tekenden, schetsten, knipten en plakten erop los, maar lieten zich vooral inspireren door wat de befaamde “Giant” bij hen teweegbracht.
De wedstrijd draaide uit op een waar succesverhaal, want in totaal werden er maar liefst 1543 inzendingen opgeladen op de website. Daarnaast werd er meer dan 144 000 keer gestemd op de ontwerpen en genereerde de wedstrijd een enorme traffic naar de verschillende kanalen van de hamburgerketen, waar de wedstrijd door 2,6 miljoen personen werd bekeken.
“Het was hartverwarmend om zovele mooie voorstellen binnen te krijgen. We willen alle deelnemers en stemmers van harte bedanken voor hun inzet – het was een aartsmoeilijke keuze! De Giant brengt na 50 jaar duidelijk nog steeds heel wat te weeg bij het Belgische publiek. Het befaamde witte kartonnetje houdt dan ook sinds de beginjaren alle ingrediënten van onze overheerlijke signature hamburger op zijn plaats”, aldus Kevin Derycke, CEO Quick
Vier dolenthousiaste winnaars
De 40 designs met de meeste likes werden, na het tellen van de stemmen, beoordeeld door een professionele jury, bestaande uit medewerkers van het creatief bureau Happiness Brussels en natuurlijk enkele Quick-medewerkers. Uiteindelijk kwamen er 4 winnaars uit de bus.
Het wachten voor de vier uitverkorenen is bijna voorbij, vanaf volgende week maandag (3 mei) gaan de eerste “Giants” omhuld in hun eigen ontwerp over de toonbank in alle Belgische Quick-restaurants.
Het creëren van een nieuw ontwerp voor de collerette was voor de vier winnaars een unieke ervaring. Ze interpreteerden de opdracht dan ook elk op hun eigen manier.