Onder impuls van handelaarsorganisatie Mechelen MeeMaken werd midden maart de website hamstereninmechelen.be opgemaakt. Reeds 68 handelszaken bieden er hun goederen en diensten aan. Inmiddels heeft de website in een mum van tijd, al 12 000 unieke bezoekers aangetrokken.
Overal zijn ingrijpende maatregelen van kracht om de verspreiding van het coronavirus in te dijken. Ook voor onze Mechelse horeca en handelaars is het een ongeziene periode. Handelaarsorganisatie Mechelen MeeMaken bleef niet bij de pakken zitten en liet een website ontwikkelen om de lokale handelaars en horecazaken te steunen. Deze webshop informeert je hoe je toch online aankopen kan blijven doen bij Mechelse zaken of cadeaubonnen kan aanschaffen.
Kaap van 10 000 bezoekers overschreden
In de periode van 15 maart tot en met 31 maart tijd heeft de nieuwe website de kaap van de 10 000 bezoekers overschreden.
“We registreerden zo’n 15 787 bezoekers, waarvan 12 080 unieke bezoekers. Dit zijn mooie cijfers voor een nieuwe website en het toont aan de Mechelaars onze handelaars een warm hart toedragen. Ik hoop dat mensen hun online aankopen blijven doen bij onze lokale ondernemers. Dit moet hen helpen om deze moeilijke periode makkelijker te overbruggen. Het is eenvoudig, je steunt er de Mechelse handel en horeca mee en het kan 24 op 24, 7 op 7”, aldus Economieschepen, Greet Geypen.
Reeds 68 webshops online
Er staan intussen 68 Mechelse handelszaken met een webshop de website hamstereninmechelen.be. Ook is er een vermelding van 15 zaken waar consumenten terechtkunnen voor take-away gerechten. Handelszaken of horecazaken die willen – ook uit de wijken en deelgemeentes – en die interesse hebben, mogen contact opnemen met Mechelen MeeMaken via mechelenmeemaken@mechelen.be.
Ter promotie van de initiatieven op hamstereninmechelen.be werd er een samenwerking aangegaan met het Mechelse bureau BeContent. “We zetten de vele leuke acties en verhalen van de Mechelse handel en horeca in de kijker via het instagramkanaal shoppeninmechelen”, klinkt het bij Raf Pauwels, van Horeca Mechelen.
Radio Reflex ondersteunt mee deze actie
Radio Reflex nam het initiatief vanaf de eerste dag om de website hamstereninmechelen.be volop te ondersteunen. Elk uur is er een radiospot te horen om de luisteraars warm te maken om enerzijds lokaal te shoppen, anderzijds om nu al cadeaubonnen aan te kopen waarmee je de lokale handelaars steunt. De radiocampagne blijft lopen zolang de coronamaatregelen gehandhaafd blijven.
Twee kilometer lint voor paasactie
Om promotie te maken voor de website hamstereninmechelen.be, liet de handelaarsorganisatie raamstickers aanmaken. Deze worden vandaag op de deuren en vitrines van verschillende handelszaken gekleefd. Om de Mechelse winkelstraten op te fleuren in deze tijden, zorgt Mechelen MeeMaken vandaag voor kleurrijke paaslinten.
“In totaal bevestigen we twee kilometer paaslinten in het shoppingsgebied van Mechelen. De winkels en horecazaken zijn dan wel gesloten, toch willen we het aangenaam maken voor de passanten. Ook de volgende weken willen we samen met de stad, op een creatieve manier zulke acties blijven opzetten”, besluit Geert Milis, voorzitter van Mechelen MeeMaken.