Vanaf heden schakelen we over naar 1 gratis nummer voor het Sociaal Huis én het Huis van de Mechelaar. Op die manier vereenvoudigen we de communicatie voor alle burgers.
Het Sociaal Huis was voordien te bereiken via 015 445 111 een betalend nummer wat soms moeilijkheden met zich meebracht. Dit veranderen we vanaf heden en we nemen alle oproepen, ook van burgers die het Sociaal Huis nodig hebben, op via het gratis nummer 0800 20 800.
Via dit nummer kom je terecht in ons callcenter en worden de vragen gebundeld. Aan de hand van een script kunnen de meeste vragen rechtstreeks behandeld worden. Als er echt specifieke zaken zijn, worden ze doorverbonden met de desbetreffende dienst.
“Dankzij het gratis 0800 – nummer, voor zowel Sociaal Huis Mechelen als het Huis van de Mechelaar zal dit de dienstverlening naar de burger ten goede komen. Door te werken met een gratis nummer werken we bovendien ook drempelverlagend”, aldus Vicky Vanmarcke (Open Vld) schepen van burgerzaken en dienstverlening.
Het callcenter kan men dagelijks bereiken van 8u30 tot 12u30 en van 13u30 tot 17u (behalve op vrijdag tot 12u30). Waarbij de balie van het Sociaal Huis open is tot 16u30 kan men nu telefonisch nog terecht tot 17u via het gratis nummer.
“De baliemedewerkers van het Sociaal Huis krijgen zo meer tijd om onze Mechelaars ten dienste te staan en persoonlijk te helpen bij hun vragen.”, aldus schepen Vanmarcke.
Tijdens de laatste 2 maanden van het jaar werken we volop aan de verdere implementatie van dit nieuwe gratis nummer met alle bijhorende tools (website, callcenter, keuzemenu … ). Dit geeft meteen ook de tijd aan de Mechelaar om de weg naar dit gratis nummer te vinden.
1 gratis nummer voor Huis van de Mechelaar én Sociaal Huis
vorig bericht