De Vleeshalle in Mechelen heeft haar lancering in april niet gemist. De Mechelaars hebben intussen hun weg naar de smaakmarkt gevonden. Om nog meer binnenlandse en buitenlandse bezoekers aan te trekken, zet Visit Mechelen extra in op de visibiliteit van dit nieuw concept, dat naast het horecagebeuren ook mooie ruimtes biedt om te vergaderen of evenementen te organiseren.
Vanmiddag werd de nieuwe toeristische bewegwijzeringspaal op het kruispunt van de Bruul en de Botermarkt onthuld. De vermelding op het infobord van Visit Mechelen is maar één manier om De Vleeshalle te ondersteunen en meer publiciteit te geven vanuit de stad. “De Vleeshalle ligt net buiten ons kernwinkelgebied en is dus een beetje verborgen voor mensen die niet van Mechelen zijn”, zegt Björn Siffer, schepen van Toerisme (Groen). “Nochtans is het een concept dat momenteel erg geliefd is in binnen- en buitenland. Deze extra toeristische troef voor Mechelen willen we als stad mee in de verf zetten.”
De Vleeshalle kreeg sinds de opening in april al 50.000 bezoekers over de vloer. Uitbater Kevin reageert: “Ik denk dat ik bescheiden mag aangeven dat De Vleeshalle zeker extra toeristen naar het stadscentrum brengt. Iets wat de hele sector alleen maar kan toejuichen. We zijn blij dat de stad in ons project geloof en ons de kansen geeft om dit concept verder te ontwikkelen. Op die manier versterken de stad Mechelen en De Vleeshalle elkaar.”
Prikkelpakket
Visit Mechelen, de toeristische dienst van de stad, neemt De Vleeshalle mee in verschillende lagen van haar werking. Naast bewegwijzering zorgt ze ook voor een prominente plaats voor De Vleeshalle op de websites van Visit Mechelen en Meet in Mechelen. Op regelmatige basis komt De Vleeshalle aan bod op de sociale mediakanalen van Visit Mechelen of worden zij actief vermeld in berichten op Facebook en Instagram. Ook in de print- en online publicaties van Visit Mechelen kreeg/krijgen zij een plaats. Zo werd De Vleeshalle recent mee opgenomen met een kortingsactie in de Zomerbrochure. Die bracht dan weer extra bezoekers naar de smaakmarkt.
Op dezelfde manier kreeg De Vleeshalle een plaats in de zomercampagne van Visit Mechelen, die al enkele jaren op Facebook loopt tijdens de zomermaanden. De campagne heeft als doel het aantal hotelovernachtingen te boosten en extra visibiliteit te genereren voor Mechelen als toffe korte trip tijdens de zomer. Binnen diezelfde reeks publicaties zal De Vleeshalle mee opgenomen worden in ons stadsplan en vanaf 2020 worden zij één van de aanbieders in ons succesvolle Prikkelpakket, dat bezoekers uitnodigt om Mechelen te proeven aan de hand van zes vouchers en ook fijne kortingen bij Mechelse attracties en activiteiten biedt. Bezoekers die een voorsmaakje willen van De Vleeshalle kunnen op dit platform 360°-beelden terugvinden.
Influencers
Naast content uit eigen huis werkt Visit Mechelen actief samen met pers, bloggers en influencers uit binnen- en buitenland. In perstrips, inputvragen en campagnes wordt De Vleeshalle actief meegenomen als te ontdekken plekje in de binnenstad. Met mooie resultaten, want zo berichtten Libelle, VTM, Iedereen Beroemd, maar ook verschillende internationale media al over de smaakmarkt. In de komende maanden staan nog meer mediasamenwerkingen op het programma. Zo is Mechelen in 2020 gaststad voor het influencersevent Bloggers UTD, dat de crème van de Belgische online creators naar Mechelen zal brengen en o.a. De Vleeshalle zal laten ontdekken.
“We prijzen met Meet In Mechelen De Vleeshalle ook aan als toplocatie voor meetings en events, bijvoorbeeld bij bedrijven, reisorganisaties of partners zoals Toerisme Vlaanderen. Want boven de eetmarkt zijn er ook mooie ruimtes om te vergaderen of recepties te houden. Ook daar zetten we als stad heel erg op in”, besluit Björn Siffer.