Volgens Jong VLD Mechelen wordt de Korenmarkt de nieuwe place to be in Mechelen. “De Korenmarkt leeft terug op dankzij minder leegstand en onder andere enkele nieuwe horecazaken,” zegt Nick De Preter. Toch zou het plein voor de jongeren nog dynamischer mogen worden. “Ons doel vandaag is om het plein tot leven te wekken en dit vooral in de toekomst te laten gebeuren”, licht Elisabet Okmen toe. “Mechelen is meer dan de Grote Markt, Bruul, IJzerenleen en Vismarkt. De Korenmarkt kan veel populairder worden en heeft een groot potentieel door haar ligging, ruimte en omringende handels- en horecazaken. De middenstrook wordt niet ten volle benut en om dat aan te kaarten staan wij hier vandaag”.
Jong VLD Mechelen vraagt met deze actie in de eerste plaats om de Korenmarkt zeker niet te vergeten als er evenementen zoals de kerstmarkt georganiseerd worden, maar ze gaan verder dan dat. “In de winter worden er op de middenstrook amper terrassen geplaatst. Er is dus een hele ruimte die niet gebruikt wordt en dat is zonde. We roepen iedereen op om ideeën door te geven aan Jong VLD Mechelen, zodat onze verkozenen dit op de agenda kunnen plaatsen,” vertelt Frédéric Vanduffel.
“Dit is de nieuwe aanpak van Jong VLD Mechelen. We willen de spreekbuis zijn naar het stadsbestuur en met politieke acties problemen aankaarten en oplossingen voorstellen in samenspraak met de Mechelaar. Zo pakken we het ook nu aan: wie ideeën heeft voor een dynamischere invulling van de Korenmarkt kan die bij ons kwijt via een poll die we via onze Facebookpagina (Jong Vld Mechelen) gaan verspreiden” sluit Arthur Orlians af.