De patrouille startte de achtervolging waarbij het voertuig steeds verder afstand nam, ondanks snelheden van boven de 210 km/u op de snelheidsmeter, met een maximum van maar liefst 223 km/u. Op het moment dat het voertuig diende te vertragen voor een voorligger kon de patrouilleploeg naderen en zich kenbaar maken als politie. Het voertuig werd staande gehouden.
De 40-jarige chauffeur kon geen verklaring geven voor zijn hoge snelheid, hij dacht zelfs ‘maar’ 185 km/u gereden te hebben. Het rijbewijs van de man werd in opdracht van het parket onmiddellijk ingetrokken voor 15 dagen.
Enkele maanden geleden kreeg de chauffeur dezelfde straf opgelegd, ook voor een snelheidsovertreding.
Iets later die nacht, wanneer een ploeg opnieuw de E19 richting Brussel oprijdt, speelt zich eenzelfde scenario af. Bij de achtervolging wordt gedurende geruime tijd een snelheid van 215 km/u gehaald. Omwille van de verkeersdrukte moest het voertuig in Zemst te vertragen. De auto werd ook hier aan de kant gezet.
De 20-jarige chauffeur gaf toe volgens zijn navigatiesysteem 213 km/u gereden te hebben. De jongeman kon geen verklaring geven voor zijn overdreven snelheid, hij beseft wel een zware fout begaan te hebben en hier spijt van te hebben. Zijn rijbewijs werd in opdracht van het parket onmiddellijk ingetrokken voor 15 dagen.