De stad Mechelen gaat op zoek naar een huurder voor de aan het kerkhof palende directeurswoning uit 1873. De vrijstaande woning is gelegen op de hoek aan de kruising van de Kleine Nieuwedijkstraat en de Ziekebeemdenstraat. Het historische gebouw werd integraal – uitgezonderd de lage aanbouw – behouden en gerenoveerd.
De belangrijkste bepalingen voor de verhuur zijn : verhuring uitsluitend als kantoorruimte, de gevraagde verhuurprijs bedraagt € 1500 per maand en het betreft een contract voor een termijn van negen jaar.
Het betreft een prachtige gerenoveerde kantoorruimte, volledig afgewerkt met keuken en sanitair en een vergaderruimte. Het gebouw heeft een privétuintje, dat zorgt voor een groene toets en extra ruimtelijk gevoel. Het pand is goed toegankelijk voor mindervaliden, heeft een zeer goede bereikbaarheid en ligt op wandelafstand van het station Nekkerspoel.
“De woning is niet beschermd, maar kan als historisch waardevol worden beschouwd, als een typisch voorbeeld van de 19de eeuwse ‘directeurswoning’. Door de renovatie neemt het pand een prominente plaats in het straatbeeld in en is het een meerwaarde voor de buurtbewoners”, klinkt het bij schepen van Vastgoedbeleid Greet Geypen.
Initieel ging de stad op zoek naar een privéuitbater voor de aula, het funerarium en de bijhorende gebouwen van de stedelijke begraafplaats. Het personeel van de begraafplaats zou verhuizen naar de portierswoning aan de Kleine Nieuwedijkstraat 71.
“Omdat er geen geschikte concessiehouder voor heel het pakket gevonden werd, besloot het college hiervan af te zien en de portierswoning na uitvoering van de werken, als kantoor te verhuren. Op donderdag 1 juni 2017 om 9.30 uur organiseert de stad een openingszitting. Uiterlijk tegen dan dienen alle kandidaturen ingediend te zijn”, zegt schepen van Burgerzaken Marc Hendrickx.
Op 16 december 2016 werd de kantoorruimte voorlopig opgeleverd. De kostprijs van de verbouwing bedroeg € 386 636.
Bent u op zoek naar een kantoorruimte voor een tiental werknemers? Meer inlichtingen kan u bekomen bij de dienst Vastgoedbeleid op het telefoonnummer 015 29 75 08. Voor een bezichtiging van de kantoorruimte neemt u contact op met Sandra Cotteleer. Een afspraak kan u telefonisch maken tussen 9 en 12 uur via 015 20 13 60.