“De voorbije weken en maanden hebben we samen met het communicatieteam van KV Mechelen de site heel zorgvuldig gebouwd en de planning opgemaakt”, zo zegt Paul Verbist van het webbureau eFlavours. “Dat zijn twee belangrijke elementen om goed voorbereid een nieuwe website van dergelijke omvang te lanceren. We staan natuurlijk paraat om alle feedback op te volgen.”
hele eer
De website van Malinwa ontwikkelen, dat vindt het bedrijf een hele eer. “Het is een zeer mooie uitdaging. Gele en rode kleuren zijn niet meteen de handigste om een site mee te lay-outen, maar die zijn het hart van de club. Onze lay-outer heeft overuren mogen draaien”, lacht Verbist.
“Verder probeerden we de site zo flexibel mogelijk te maken: je hebt play-offs, je hebt de damesploegen, de jeugd, het G-team… En je wilt nieuws, partners én ticketverkoop zo goed mogelijk zichtbaar maken.”
Al bleek dat niet de grootste uitdaging. “Nee, dat was onze collega Jelle, supporter van Beerschot-Wilrijk, duidelijk maken dat het bij KV Mecehlen toch véél plezanter is in eerste klasse.”
Ook site van de Dames, Jeugd en G-Team binnenkort in het nieuw
Deze website werd uiteindelijk ontwikkeld door een KV-supporter. “Onze developer Bram staat al van in zijn jonge jaren in de tribune. Je moet voetbal begrijpen, spelen en liefhebben om een goede clubsite te maken”, aldus nog Verbist.
Binnen enkele maanden volgen ook nieuwe websites van de jeugdacademie, de dames en het G-team. Ook de huidige site zal inhoudelijk nog bijgewerkt worden.
foto: printscreen kvmechelen.be