De trekkers van dit origineel initiatief zijn Guido De Coninck (handelscomité Vadderik – Veemarkt / Keizerstraat / Befferstraat), Geert Milis (handelscomité Binnenstad-Zuid – Hoogstraat – Korenmarkt – Adegemstraat – Brusselpoortstraat) en Marcel De Roover (handelscomité Onze-Lieve-Vrouwestraat).
Collectorsitem
Schepen van Economie Katleen Den Roover juicht dit initiatief bijzonder toe: “Vorig jaar vormde Circus Ronaldo de rode draad doorheen de 12 postkaarten. Nu zijn het postkaarten met kijk op het vroegere Mechelen, knap gepimpt met winterlandschappen en een feestelijke look. Vorig jaar bleken de postkaarten een echte hype. Ook nu verwachten we dat ze een heus collectorsitem worden. Bovendien zijn er in totaal 12 000 euro aan Mechelenbons mee te winnen”, zegt schepen Den Roover. Achteraan de postkaarten staat een unieke code, waarmee klanten bij een aankoop online kunnen deelnemen aan een wedstrijd en mogelijk één van de 240 Mechelenbons van elk 50 euro bekomen. Vorig jaar was de respons massaal met liefst 17 529 registraties.
Gezamenlijke unieke actie van alle handelscomités
“Deze eindejaarsactie met zes verschillende oude stadsgezichten van Mechelen heeft een dubbel doel: enerzijds de oudere Mechelaar terug zijn vroegere buurt laten herbeleven en anderzijds de jongere mensen die nu naar Mechelen komen wonen een beeld te geven van hoe de stad destijds eruit zag. Het is een gezamenlijke, unieke actie van alle Mechelse handelcomités met nostalgische foto’s van de Grote Markt, de Veemarkt, de IJzerenleen, de Onze-Lieve-Vrouwestraat en de Brusselpoort”, aldus nog handelaar Guido De Coninck.