Gezien de grote toestroom van studenten deze week, bedient de Jeugddienst het jonge geweld voorlopig met de nieuwe Facebook-pagina 2800leeft, die je ook bereikt via 2800leeft.be. Deze pagina richt zich qua vorm en inhoud duidelijk op jongeren en informeert hen over welke activiteiten er op til staan. Organisatoren kunnen er hun event meteen aan de kalender toevoegen. Optredens, theater, feesten, fuiven, foodfestivals, promoacties, … het zal allemaal aan bod komen.
Dit najaar wordt aan het merk ‘2800leeft’ ook een volwaardige website gekoppeld. Die zal complementair werken met de al bestaande vrijetijdswebsite uitinmechelen.be. Beide websites zullen gebruik maken van eenzelfde databank (uitdatabank.be), waardoor zoveel mogelijk Mechelaars op een vlotte en aantrekkelijke manier naar hun voorkeursactiviteiten worden geleid.
“Met dit initiatief wordt het voor organisatoren van jongerenevenementen nog eenvoudiger om hun activiteiten kenbaar te maken. Met een paar muisklikken kunnen jongeren zich informeren over het bestaande evenementenaanbod. Op een erg toegankelijke manier brengen we hen zo dichter bij cultuur en evenementen in onze stad”, aldus schepen van Jeugd Greet Geypen.
#2800leeft
De hashtag #2800love, waarin Mechelaars hun liefde voor de stad bezingen met mooie foto’s, bestaat al langer. Daarnaast start er kortelings ook een wedstrijd waarmee de hashtag #2800leeft gepromoot zal worden. In het voorjaar wordt hiervoor een tentoonstelling georganiseerd. #2800leeft zal foto’s tonen waarbij de Mechelaars de sfeer in de stad opsnuiven, creëren, feesten en zich amuseren.
Maak het mee!
2800leeft is een platform voor én door jongeren. Dat wil zeggen dat de Jeugddienst constant op zoek is naar jongeren vol enthousiasme die willen meewerken, nadenken, foto’s nemen, blogs en reviews schrijven, de kalender vervolledigen, … m.a.w. mee de content van 2800leeft willen vormgeven. Wil jij lid worden van deze creatieve redactieploeg? Stuur dan een berichtje via de Facebook-pagina van 2800leeft!
foto: campagnebeeld 2800leeft