De Oostendse schepen Martine Lesaffre, bevoegd voor Burgerzaken en stadssecretaris Kristof Beuren, werden samen met 8 ambtenaren rondgeleid in het Huis van de Mechelaar met als doel ervaring en kennis op te doen over de klantgerichte en efficiënte dienstverlening naar burgers.
Oostende staat ook voor de uitdaging om blijvend in te zetten op een kwalitatief onthaal van zijn burgers. Ze kijken hiervoor graag in de richting van Mechelen. Met de invoering van het werken op afspraak en de M-bassadeurs als aanspreekpunt, scoort Mechelen immers erg goed m.b.t. klantgericht werken.
“We hebben de voorbije 3 jaar hard gewerkt om op een efficiënte maar klantgerichte wijze onze burgers verder te helpen. Daar waar het moeilijk ging, hebben we bijgestuurd. Met enige trots kunnen we nu zeggen dat Mechelen een voorbeeld van klantgericht werken is voor andere gemeenten”, aldus schepen Marc Hendrickx, bevoegd voor o.a. burgerzaken.
De delegatie werd ontvangen door schepenen Koen Anciaux, Walter Schroons, Katleen den Roover en Marc Hendrickx. Ook stadsecretaris Erik Laga en de betrokken ambtenaren waren aanwezig om de collega’s uit Oostende wegwijs te maken in het gevolgde traject van de voorbije jaren. De Oostendse schepen Lesaffre dankte haar ambtsgenoot Marc Hendrickx voor de prima ontvangst en boeiende uiteenzettingen.
foto: stad Mechelen